Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig

Anonym (Z) skrev 2017-06-06 15:20:23 följande:

Låter som en helt normal pappa som bryr sig om sitt barn. Du kommer aldrig, även vid 50 år sluta vara ditt fars varn och han kommer aldrig sluta vara din pappa.

Han vill träffa dig, vilket är positivt. Ang frukosten så är det förmodligen för att det är en familjestund då alla är samlade och att han att du får i sig något, för han bryr sig. Att han inte tycker att du ska ha genomskinligt på dig- ingen pappa vill att hans dotter ska vara avklädd och se ut som en sexsymbol ur en modekatalog.

Jag undrar vilken farsa som säger till sin dotter att hon ser billig ut?
  • Anonym (Hm)

Denna pappa i fråga verkar ha något slags kontrollbehov. Inte friskt!

Såklart att man bryr sig, men att försöka styra ens barns matvanor och klädsel med mera är bara sjukt. Jag förstår att ts tröttnar på att vara där. Att han inte förstår varför är ju bara ännu sjukare.

Han måste inse att hans dotter är 18 nu, inte 8.

• Anonym (Hm)
    John22 skrev 2017-06-06 15:37:31 följande:

En pappa som inte vill att hans dotter ska se billig ut, gissar jag. En förälder är inte en polare som ska sitta och säga vad man vill höra.

Fy fan vilken dålig farsa.

Hade jag varit ts hade jag aldrig träffat min pappa mer om han sa såna saker till mig.
  • Anonym (Hm)
    taquine skrev 2017-06-06 15:49:27 följande:

Nu är jag inte farsa men däremot morsa;) Och hade lätt sagt till min dotter om jag tyckte hon såg billig ut. 

Då får du väl skylla dig själv om hon blir arg och inte vill besöka dig längre, istället för att ringa och tjata i telefonen.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mamma mu) skrev 2017-06-06 15:54:02 följande:

Anonym (Hm) skrev 2017-06-06 15:38:55 följande:[/quote-nick]Fy fan vilken dålig farsa.

Hade jag varit ts hade jag aldrig träffat min pappa mer om han sa såna saker till mig.

Fast enl ts sa han att "det" ser billigt ut, alltså med genomskinlig tröja, inte att ts ser billig ut. Jag skulle absolut kunna tala om för mina barn hur saker uppfattas av äldre, även om de fyllt 18. Kanske skulle vissa ungdomar lättare få arbete om någon talat om för dem att kläder faktiskt är en del av det intryck man ger vid ett första möte...[/quote]

Fast varför ser det billigt ut? Farsan låter ganska sexistisk.

Sen var det ju knappast ett "första möte" som en arbetsintervju ts skulle på när hon hade den tröjan. Hon skrev att det var varmt ute, herregud. Undrar om han klagar om hon har på sig bikini också?
  • Anonym (Hm)
    taquine skrev 2017-06-06 15:56:47 följande:

Va? 

Mig veterligen träffas vi väldigt ofta  och har en underbar relation . Tyvärr verkar det inte som du har det med dina föräldrar .

Skrev inte att det är så, skrev att du hade (precis som ts pappa får göra), fått ta eventuella konsekvenser av ditt utlåtande.

Jag har bara en förälder i livet, vilket är min mamma. Jag har en utmärkt relation med henne och är helt övertygad om att hon aldrig skulle försöka styra mig på detta sätt.
Svar på tråden Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig