Inlägg från: Anonym (Skulle inte stanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skulle inte stanna)

Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?

Jag har haft en relation med en kollega i flera år, hans sambo har kommit på honom med det. Hon vet dock inte att det pågått så länge. Det har gått flera månader sedan hon såg en av våra konversationer. Vi har inte avslutat vår affär, han är bara bättre på att dölja den. Han ska sluta på jobbet och har tagit bort mig på sociala medier. Så jag antar att hon känner sig trygg med att det är avslutat pågrund utav det. 

Min kompis har även en man som upprepade gånger varit otrogen mot henne med olika tjejer som han träffat på nätet. Hon stannar tyvärr varje gång för barnens skull och för rädslan att inte klara sig ekonomisk. 

Utifrån den här erfarenheten skulle jag aldrig stanna med någon som varit otrogen mot mig. Själva otroheten i sig är ju egentligen inte det värsta, det är ju alla lögner. Min ?älskare? har pratat så mycket om mig med henne och låssats att jag bara är en kollega/vän och de har gjort saker ihop  under åren där han smitit iväg och ringt till mig och suttit uppe på kvällarna och skrivit till mig. Sena kvällar på jobbet har också lett till att hon får ta hand om barnen mycket själv. 

Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?