• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-06-17 10:22:40 följande:

Äl+5 eller 6 idag. Inte ett tecken på symptom än. Minns att jag var trött och yr när jag väntade första barnet, men minns inte om jag testade mig före BIM eller ej. Är ju trots allt 10 år sen. Med barn nummer 2 (8 år sen) minns jag inte alls.

Ni som har varit gravida innan, vad hade ni för tidiga symptom, och när kände ni första symptomet?

Åksjukekänsla runt äl+5,6 sen kom halsbränna och trötthet runt äl+6,7 sen ömma bröst och främst bröstvårtor runt äl+10,11
  • Wallstenskan
    Milou3 skrev 2017-06-16 18:18:06 följande:
    Haha ja alltså vi fick ju bara till det en endaste gång, dagen innan äl. Och är nu på äl+10 men har noll symptom så räknar bort denna cykel och hoppas på nästa!
    Åh så trist!
    Men hoppas och håller tummarna för din skull!!
  • Sommarhopp

Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa!! Jag är på äl +6 idag och jag VET att det inte skulle synas något på ett test om jag gjorde det nu. Jag vet också att det är alldeles för tidigt för att känna eventuella symptom. Ändå går jag runt o inbillar mig saker. Tycker att jag nog har ont i brösten, vilket jag aldrig någonsin i mitt liv haft tidigare. Men det har jag haft i 3dagar nu så det kan omöjligen vara gravsymptom. Om inte annat så beror det på att jag går runt o klämmer på dom hela tiden för att se om de gör ont... Hej skengraviditet! O ändå får jag kämpa för att inte gå upp ur sängen nu o springa direkt till badrummet o testa. Hur gör ni andra för att stå ut mellan äl och bim?

• leha87
    Sommarhopp skrev 2017-06-18 07:31:08 följande:

Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa!! Jag är på äl +6 idag och jag VET att det inte skulle synas något på ett test om jag gjorde det nu. Jag vet också att det är alldeles för tidigt för att känna eventuella symptom. Ändå går jag runt o inbillar mig saker. Tycker att jag nog har ont i brösten, vilket jag aldrig någonsin i mitt liv haft tidigare. Men det har jag haft i 3dagar nu så det kan omöjligen vara gravsymptom. Om inte annat så beror det på att jag går runt o klämmer på dom hela tiden för att se om de gör ont... Hej skengraviditet! O ändå får jag kämpa för att inte gå upp ur sängen nu o springa direkt till badrummet o testa. Hur gör ni andra för att stå ut mellan äl och bim?

Haha jag tog ett test i fredags, kunde ju omöjligtvis visa något men jag hade ett test hemma och var bara tvungen att stilla mitt testbegär haha.. nu har jag inget mer test hemma och då blir det lättare. Med det sagt lär jag säkert köpa fler imorgon haha..

jag går också och känner mkt på brösten då det var mitt tydligaste symtom sist jag blev gravid, de ömmade hela tiden men jag kan tyvärr inte påstå att jag känner det nu.
  • KarinIngrid

Mina bröst är otroligt ömma. Imorse när jag stod i duschen upptäckte jag att det kom små droppar vit vätska från ena!!
    Det är 1,5 år sen jag slutade amma min son.
    Kan det vara ett tidigt tecken?!?!

• soffe
    Sommarhopp skrev 2017-06-18 07:31:08 följande:

Haha vet inte? Första försöket här och jag har köpt storpack av tester, Äl +4 kan ju inte visa något meeen var tvungen att testa igår då jag tycker mig vara hormonpåverkad :) ska tvinga mig själv att vänta en vecka till nu, får kanske be sambon gömma testerna!
  • soffe

Uppdaterar listan få mina datum flyttats :)

Ägglossning:

2/6 (något tveksam på datum) hannap90

8/6 Milou3

8/6 Anonym28

9/6 GAndrea

10/6 ca Linluva3

10/6 Cheerful

10/6 malcolm idah

10/6 chrwife

11/6 LovisaTilda

11/6 Mamma Camilla

12/6 Sommarhopp

12/6 leha87

13/6 soffe

13/6 Pennie22

14/6 HannaPanna92

14/6 Wallstenskan

15/6 jhk88

BIM

19/6 hannap90

22/6 Anonym28

23/6 Milou

23-25/6 Cheerful

23-25/6 GAndrea

24/6 malcolm idah

24/6 Sommarhopp

24/6 soffe

25/6 ca Linluva3

26/6 LovisaTilda

26/6 leha87

26/6 Mamma Camilla

26/6 chrwife

27/6 Wallstenskan

28/6 Pennie22

29/6 HannaPanna92

30/6 jhk88

• leha87
    KarinIngrid skrev 2017-06-18 10:10:50 följande:

Mina bröst är otroligt ömma. Imorse när jag stod i duschen upptäckte jag att det kom små droppar vit vätska från ena!!

Det är 1,5 år sen jag slutade amma min son.

Kan det vara ett tidigt tecken?!?!

Absolut kan det det.. ????
  • Anonym28

Jag har 4 dagar kvar till bim, men är inställd på mens. Jag för "dagbok" varje dag o allt stämmer överens med månaderna innan, så jag känner mig som "vanligt". Vilket känns trist för nånstans längst in i mig hade jag trott o hoppats på denna gången, med tanke på att vi prickade in äl så bra. Så känns nästan tuffare nu, man funderar ännu mer på om de är något fel..

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni