Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Hade mensens första dag för en vecka sen, alltså cd 7 idag, beräknad äl om 5-6 dagar. Tog ett äl-test i morse med det var blankt. Borde väl få en blinkande gubbe inom några dagar iaf :)

Hoppas, hoppas på denna månaden för oss alla!! <3

• LovisaTilda

Har haft blinkande äl-test i några dagar nu. Sexade i fredags. I morse var det fortfarande en blinkande gubbe, så jag testade en extra gång nu ikväll och då var den fast :D så nu har vi sexat igen! Hoppas det räcker, för vi lyckas nog inte få till det mer förrän nästa helg :/

Visst borde det, rent teoretiskt, räcka? Sen om det tar sig eller inte återstår att se.

• LovisaTilda
    Elm96 skrev 2017-06-13 15:16:14 följande:

BIM på fredag men plussade nyss!! Hoppas det går vägen den här gången????

Men jisses!! Här händer det grejer i tråden :D

Stort grattis!!
  • LovisaTilda

Äl+5 eller 6 idag. Inte ett tecken på symptom än. Minns att jag var trött och yr när jag väntade första barnet, men minns inte om jag testade mig före BIM eller ej. Är ju trots allt 10 år sen. Med barn nummer 2 (8 år sen) minns jag inte alls.

Ni som har varit gravida innan, vad hade ni för tidiga symptom, och när kände ni första symptomet?

• LovisaTilda
    Wallstenskan skrev 2017-06-19 19:52:28 följande:

Denna eviga väntan mot BIM!.......

Eller hur!! :S och man analyserar kroppens signaler efter tecken på symptom mer och mer för varje dag som går :P
  • LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-19 20:51:18 följande:

Vad stressande det är att hela tiden tänka på alla dessa symtom.. försöker tänka tillbaka på tidigare graviditeter och kan inte minnas att jag hade tidiga symtom, ändå är det jobbigt.

Ca. ÄL+ 8 och har under senaste tiden till och från haft känningar i äggstockarna..

Båda mina barn är tillverkade på första försöket och även det är stressande. Haha Men nu när jag har passerat 30 år så kanske det inte är lika enkelt..

Precis samma för mig! Var 22 när första barnet föddes och 24 när andra kom. Nu närmar jag mig 32. Andra försöket för oss. Vilket försök är ni på?
  • LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-19 21:48:24 följande:

Jag var 23 och 25 när jag fick mina barn.

Jag tror att detta är första försöket. Slutade med mina piller 15/5 och trodde att jag hade äl typ 28/5 men nu 11/6 hade jag starka äl-utslag på stickorna. Mensen är inte tillbaka än. Hoppas att den inte kommer alls.

När har du BIM?

Spännande att följa en i nästan samma sits :D Jag har BIM på måndag enligt min app. När beräknar du BIM? Jag känner inga som helst symptom egentligen men tänkte ta ett test på fredag morgon. Vet att det är tidigt och att det kanske inte visar något om även om jag skulle vara gravid. Men är det negativt blir det ett glas vin eller två på kvällen iaf.

Har du funderat på att testa? Känner du några symptom?
  • LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-20 20:31:20 följande:

Jag har BIM söndag eller måndag men tror mest på söndag. Tänker testa imorgon.

Med mitt andra barn plussade jag i vecka 3+3 och anledningen till att jag tog ett test så tidigt var för att det var nyårsafton :)

Känner inte symtom alls :(

Oj! Det var tidigt! Minns du om du hade några symptom då? Visst hoppas man på att det ska visa ett + men jag är trots allt inställd på att det inte blivit något denna månad. Tycker att något borde vara annorlunda. Om så bara en finne på ett udda ställe eller så ;)

Håller tummarna för dig imorn! Du får skriva hur det gick sen :)
  • LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-21 07:46:54 följande:

Nej men jag tror inte att jag hade några symtom.

Tog ett test idag men det var ett cb, visade svagt svagt svagt svagt så tror dessvärre att det är spöktest. Tar nog ett nytt test på fredag.

När skulle du ta ett test?

Åååå, spännande!! Hoppas, hoppas det är ett plus! Då får vi höras på fredag :) då har jag också testat mig :P
  • LovisaTilda

Fick en finne precis på läpplinjen igår. Började genast spekulera kring om detta kunde vara en graviditetsrelaterad hormonell påverkan ;)

Men idag känner jag mensvärk till och från. Bara att vänta och se :S

• LovisaTilda
    HannaPanna92 skrev 2017-06-22 11:42:11 följande:

Hehe ja vi alla är mästare på att hitta tecken till en graviditet! I söndags mådde jag lite illa, va lite kass i magen och hade metallsmak i munnen. Det visade sig på måndagen vara magsjuka haha suck alltså :(

När är det du har bim? Det kanske är växtvärk du känner :) Vi håller tummarna att det INTE är mensvärk!

Haha! Visst är det spännande hur man kan vända alla eventuella tecken till att bli graviditetstecken :D har du haft BIM än? För magsjukan innebär ju trots allt inte att du inte har blivit gravid ;)

BIM på måndag, men förra månaden kom mensen 2 dagar tidigt :/ hoppas på växtvärk. Ska testa imorn bitti tänkte jag :)
  • LovisaTilda

Tog ett clearblue testa tidigt nu på morgonen. BIM -3. Solklart neg.

Önskar alla en riktigt fin midsommar :) hoppas att alla kan njuta av den oavsett positiva eller negativa tester <3

• LovisaTilda
    Sivans skrev 2017-06-23 07:54:18 följande:
    Hurra!! Stort grattis till dig :) själv fick jag neg :S men firar in midsommaren med ett glas vin ikväll istället :P
  • LovisaTilda

Alla ni som plussat och ni som (tyvärr) fått mens, kan inte ni uppdatera listan där ni anger vilket efteråt? Kan vara kul att se procentuellt hur många som plussat :)

• LovisaTilda

BIM imorn. Väntar på mina spottings. Testade med clearblue early i fredags morse. Såg negativt ut först men sen kunde jag urskilja ett svagt streck. Förmodligen spök. Testade med en babyplan-sticka på lördagen (visserligen inte morgonurin) och den var helblank. Så därför är jag ganska säker på att mensen kommer. Men precis dom ni andra så lever jag på hoppet. Så länge mina spottings inte kommer så finns det ju trots allt en liiiten, liiiiten chans.

• LovisaTilda
    jhk88 skrev 2017-06-26 10:12:14 följande:

Dagens test...

Jag ser inget tyvärr :/ men sitter också och kollar i telefonen som inte är helt rättvisande kanske. Har du BIM idag?
  • LovisaTilda

Där kom mina spottings. Dags att räkna ut nästa BIM och byta tråd.

Stort grattis till alla som plussat! Och till er andra, fortsätt kämpa. Stort lycka till! Vi ses väl i nästa tråd ;)

• LovisaTilda
    HannaPanna92 skrev 2017-06-26 14:49:11 följande:

Mina kom också nu!! :( Det var bara ett spökstreck som jag såg igår. Vill du skapa en tråd för oss? :)

Samma här. Men nu vet jag hur ett spökstreck ser ut ;)

Absolut, jag kan starta en tråd! Ska bara kolla så det inte redan finns en. Jag har ny beräknad BIM den 24 juli.
  • LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-06-27 00:25:13 följande:

Jag har precis skapat en ny tråd "oss med BIM 20-30 JULI

Tack! Hann aldrig skapa en tråd :S har varit borta härifrån ett par dagar. Stressigt innan semestern ;)
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni