• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • soffe
    Cheerful skrev 2017-06-13 12:03:35 följande:
    Det är möjligt att du har haft ägglossning inatt då :) tyckte inte att det var helt positivt, men det kan gå fort några gånger! :)
    Ja hoppas det, är nervös nu att jag inte haft/kommer ha ngn ägglossning denna månad, vi som tajmat så bra haha :)
  • Elm96
    ElsaE skrev 2017-06-13 16:16:46 följande:
    Grattis!!!! Hoppas det vill stanna kvar nu!

Så du kände tidigt av? Vad kände du? Jag är på bim-8 men känner mig gravid på samma sätt som förra månaden när jag plussade. Men det behöver ju inte betyda nåt, jag kan känna gravidsymptom utan att planera barn så...
    Ja jag hoppas innerligt att det går vägen nu!! Jag kände av molande värk redan 2 dagar efter ÄL och det har hållt i sig sen dess. Har även senaste 4 dagarna kissat på nätterna och mått illa på kvällarna. Har bara haft känslan att jag är gravid och så rätt jag hade! Hoppas du också får ett plus!
  • Elm96
    hannap90 skrev 2017-06-13 16:40:29 följande:
    Grattis :D några symtom?
    Tack! Ja, kissnödighet, illamående och molande värk :)
  • Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-13 20:05:20 följande:

Hej,

Kul! Vi planerar också vårt första och håller med om att det känns som en hel vetenskap... tänkte bara tipsa om appen Natural Cycles där du mäter din Temperatur varje morgon- väldigt intressant! Har börjat med den i kombination med äl-test (när appen säger att man kan testa det) jag har också haft p-Tracker men NC är mer exakt och mkt roligare.

Har hört bra om NC men har kört p-tracker i 1.5år cirka så tänker att den borde stämma så bra det går. Med en ny app så tar det några omgångar innan den blir tillförlitlig väl? Menkanske värt att testa endå :)
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 20:54:52 följande:
    Har hört bra om NC men har kört p-tracker i 1.5år cirka så tänker att den borde stämma så bra det går. Med en ny app så tar det några omgångar innan den blir tillförlitlig väl? Menkanske värt att testa endå :)
    Ja för mig tog det en halv-1 månad innan det kände av min cykel men beror nog på hur regelbunden den är och hur mkt du lägger in temperaturer, fick iochförsig samma äl-datum som med p-tracker, men tycker ändå det är intressant och kul att lära sig mer om hur kroppen fungerar vilket jag tycker jag gör med den :)
  • Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-13 21:58:45 följande:

Ja för mig tog det en halv-1 månad innan det kände av min cykel men beror nog på hur regelbunden den är och hur mkt du lägger in temperaturer, fick iochförsig samma äl-datum som med p-tracker, men tycker ändå det är intressant och kul att lära sig mer om hur kroppen fungerar vilket jag tycker jag gör med den :)

Faktiskt aldrig lagt in temp så kan ju verkligen vara värt att testa! Hur mkt kostar NC? :)
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 22:11:44 följande:
    Faktiskt aldrig lagt in temp så kan ju verkligen vara värt att testa! Hur mkt kostar NC? :)
    590kr per år inkluderar termometer, 10% rabatt med länken nedan :)
    Du kan även prova än gratismånad om du vill testa, men då måste du ha en termometer(med 2 decimaler)

app.naturalcycles.com/&refId=08c2902eaa53451992bebd031dfebb51&refCode=referralid10#/reg-reg
  • Cheerful

Tyckte detta var en väldigt bra artikel om "hur" man blir gravid, och vad som sker biologiskt under tiden mellan äl och BIM... Många av sakerna vet man ju sedan tidigare, men denna nämnde hur mycket omkring implantationen forskarna faktiskt inte vet! fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget hoppas någon annan kan finna artikeln lika intressant :-P

• soffe
    Cheerful skrev 2017-06-13 22:34:30 följande:

Tyckte detta var en väldigt bra artikel om "hur" man blir gravid, och vad som sker biologiskt under tiden mellan äl och BIM... Många av sakerna vet man ju sedan tidigare, men denna nämnde hur mycket omkring implantationen forskarna faktiskt inte vet! fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget hoppas någon annan kan finna artikeln lika intressant :-P

Tack för länk, känns som jag slukar allt i läsväg/poddar etc som jag kan hitta om graviditet just nu...finns mycket att lära!
  • Cheerful
    soffe skrev 2017-06-13 22:57:05 följande:

Tack för länk, känns som jag slukar allt i läsväg/poddar etc som jag kan hitta om graviditet just nu...finns mycket att lära!

Du är inte den enda :P tror jag har sett alla avsnitt av gravid vecka för vecka, följer de större bloggarna när de blir gravida och slutar när barnen blir "för stora", eller de väljer att inte blogga om dem på grund av barnens integritet.. Och alla dessa artiklar man kan snubbla över överallt!
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni