• Jooosen

För oss med bim JULI 2017

Anonymgbg skrev 2017-06-30 13:32:37 följande:

Ja och de e sååå jobbigt. men bara att satsa på nästa månad nu. Så tråkigt bara. När jag fått för mig nått så ska de gå direkt. Har inget tålamod till att vänta. Mina 3 tidigare graviditeter har gått på 1 försöket med första å 3 försöket med de andra två

Ja vet! Inget tålamod. O jag som inte har några barn sen innan kan inte låta bli att tro att något är fel på mig eller min sambo :(
  • Jooosen
    mjaomjao skrev 2017-06-30 19:09:01 följande:

Men ni har inte försökt såå länge va? Minns ej vem som skrivit vad..

Samma här. Svårt att hålla reda på alla. Nej blir försök 4 nästa gång så ingen fara egentligen (fast blir ändå sjukt stressad)
  • Jooosen

Stannar kvar i tråden. Hinner med en bim till! Eller förhoppningsvis inte hehe. Äl 15 juli Bim 28-29 juli. Försök 4 första barnet. Skillnad från föregående månader: ligga lite mer utspritt hela tiden och inte bara köra stenhårt vid äl! Gud vad ja hoppas nu!!!!

• Jooosen

[quote=77813626][quote-nick]Krullet89 skrev 2017-07-05 11:01:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Tkr jag ser ett streck! Hur många dagar innan bim?

• Jooosen

[quote=77815895][quote-nick]Krullet89 skrev 2017-07-06 06:33:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Woho grattis!!!! Vilket försök?

• Jooosen

Jag har alltid en cykel på 28 dagar.men äl kan variera mellan typ dag 15-17. Kan man ha olika lång lutealfas? Känns som man läser att den alltid är densamma? Vet nån ?

• Jooosen
    typ89 skrev 2017-07-08 18:23:30 följande:

Lutealfasen ska väl vara konstant? Någon annan kanske vet mer?

Men jag har tempat och använt fertilitetsmonitor och får mellan 9-13 dagar lutealfas. Tempen borde ju verkligen stämma om nu monitorn har fel. (Min äl varierar oxå flera dagar.)

Precis, alla säger TT den alltid är samma men jag har alltid 28 dagar fast äl varierar! Eller alltså en två dagar men tycker det borde infalla på samma dag alltid då mensen alltid kommer på dag 28?!
  • Jooosen
    mjaomjao skrev 2017-07-09 12:06:58 följande:

Alltså,, vill nån förklara lutealfas på ett pedagogiskt sätt? För har hört att den kan variera..

Ja haha! Alltså har man olika lång cykel så förstår jag att lutealfasen är olika. Men som jag: alltid 28 dagar och den varierar 1-2 dagar! Alltså inte så mycket men ändå!!
  • Jooosen

Förut var tiden till bim jobbig men nu har man ju blivit galen bara av att vänta på ägglossningen haha!! Denna väntan. Kollar mensappen flera ggr om dagen trots att ja vet exakt vart jag ligger :) äl om 6 dagar nu.

• Jooosen
    LP0 skrev 2017-07-10 09:22:53 följande:

Tack så mycket!! Kan fortfarande inte förstå det haha. Nu börjar oron för missfall och allt annat som kan hända istället för oron att jag inte kan få barn.

Kram

Hur många försök tog det?? Grattis!!
  • Jooosen

En kanske dum fråga! Denna äl hade jättemycket äggviteflytningar. Såg ut som slime (ursäkta) typ klister. Det ska ju hjälpa till. Men hade så mycket så kändes snarare som det skulle kunna stoppa spermierna haha... kan det vara så??

• Jooosen
    ostbågen skrev 2017-07-14 18:15:16 följande:

Tror inte det är något konstigt utan utav det jag har läst så verkar det som att ju slemmigare desto bättre.  Så gissar på att det bara var bra! 

Hoppas , tack för svar <3
  • Jooosen

Känner att mensen kommer imorn! Klassisk tungd "där nere" fan!!!!! Känner mig sjukt besviken o ledsen.

• Jooosen
    MollyBuz skrev 2017-07-26 23:27:12 följande:

Tror min är på gång med. Känns Som om den ska komma närsom ;-(

Tråkigt!! Hur många försök är du på?
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017