• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Samavi
    miimee skrev 2017-06-29 23:08:38 följande:
    Bim på måndag/tisdag, men fick tempdipp nu (dock har den varit väldigt förhöjd och nu är den aningen förhöjd... vad det nu ska tolkas som) vaknade med isningar och mensvärk imorse, sådär som att nu jädrar kommer mensen. Brukar dock ha ganska precis cykel varje månad så hade blivit lite snopen.
    När har du bim? :)
    Har Bim imorgon! Testade nu i morse men visade inget än tyvärr :(
    Kan tyvärr inget om tempning! Håller tummarna för oss alla ;)
  • Jassan123
    Samavi skrev 2017-06-30 06:03:57 följande:

Har Bim imorgon! Testade nu i morse men visade inget än tyvärr :(

Kan tyvärr inget om tempning! Håller tummarna för oss alla ;)

Jag har BIM imorgon/söndag . Lycka till tjejer :)
  • Anonymgbg
    miimee skrev 2017-06-29 15:40:13 följande:

Då har vi lika cykel. :)

Visst är det så! Glömmer naivt förra månadens mens-symptom.

Eller hur gör man. Jag tror dock att mensen är på gång. Gulbeigebrun flytning igår. Så stoppade in en tampong nu i natt. Ska snart gå upp så vet väl då om de e mens. Inget utslag på några stickor senast igår iaf. Men ett jädra ilande å småvärkande i ljumskarna. Känns som brösten inte är lika ömma heller längre. Så mitt hopp om en knodd denna månaden e tup borta.
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-30 05:46:38 följande:

Ibland undrar jag hur man ska orka ett barn till.

Jag har en son som blir 10 månader om ett par veckor. Han är inne i en fas därhan knappt sover om nätterna och jag gråter mest för att jag är så trött.

I ena stunden vill jag så gärna ha ett barn till för jag vet att alla de bra stunderna är så många fler, men när vi nu är inne på femte natten med 3 timmars osammanhängde sömn så börjar jag direkt fundera på hur fasiken jag ska klara en till. Visserligen är det såklart minst 9 månader kvar till nästa barn kommer, men ändå.

Jag och min man pratade om det inatt när han varit igång till kl 02. Han är inte lika stressad inför det utan föreslog att han skulle vara pappaledig tors-sön varje vecka så det blev lättare för oss båda att reda ut det. Jag är glad att han just nu är den som är mest lösningsfokuserad av oss. Jag bara gråter, typ. Halleda....

Ni som har barn sen tidigare, hur tänker ni kring ännu ett barn? Någon som har barn tätt som också ibland blir osäker?

Är man inställd på att de är en period i livet dom kommer vara tuff så tror jag att de kommer gå galant.
    Jag blev gravid av misstag när man son va lite över ett år. Jag Fick total panik och hela min kropp bara skrek -nej jag vill inte de här.
    Inte för att vår son hade varit svår på nått sätt men jag har alltid varit inställd på att ha några år emellan barnen för att känna att jag själv orkar med, äktenskapet ska orka med och jag ska få tid tillsammans med mitt första barn.
    Känner ni er starka tillsammans och att ni klarar ett barn till så gör ni självklart det.
    Jag tror allt handlar om hur man är som person, vart i livet man är och hur starka man är tillsammans.
    Kör på, de är som sagt leveranstid :)
  • Isathe

VARING FÖR LÅNGT INLÄGG

Jag måste få klaga lite. Har med mig ägglossningstest över helgen för att ha koll, jag har åkt iväg utan sambon. Enligt appen ska jag ha ägglossning på söndag. Har den med dubbelindikator som blinkar när man är fertil och sen blir gubben fast när man har den riktiga stegring och man har Max fertilitet. Gubben blinkade igår och brukar göra de någon dag så tänkte att slår den om och blir fast på lördag är de helt ok eftersom ägget släpper inom 12-48h och vi hinner då med en omgång i sänghalmen på söndag när jag kommer hem. Tror ni inte på FAN den där jävla gubben ÄR FAST redan idag. Så nu är den här ägglossningen körd.... Vi myste i onsdags kväll, runt midnatt och jag åkte igår. Den lilla fördelen är att förra gången jag använde dessa så blev gubben aldrig fast utan blinkade i flera dagar tills ringen blev tom igen. Då de är bara invänta mensen och nästa ägglossning....

• Jooosen

Nån som får värk mellan benen innan mens? Typ när man går på toa känner man som nån slags sammandragning där?? Är rädd för endometrios :(

• Saandie
    miimee skrev 2017-06-29 23:08:38 följande:
    Bim på måndag/tisdag, men fick tempdipp nu (dock har den varit väldigt förhöjd och nu är den aningen förhöjd... vad det nu ska tolkas som) vaknade med isningar och mensvärk imorse, sådär som att nu jädrar kommer mensen. Brukar dock ha ganska precis cykel varje månad så hade blivit lite snopen.
    När har du bim? :)
    Hej!
    Vi ligger i samma sits. Har också bim mån/tis och ett dip idag från 38,8 till 36,6.

Har spänningar i underlivet men inget annat utöver det. Känns som att mensen kommer när som och blir bara ledsen av att tänka på det :(
  • Carro887
    Saandie skrev 2017-06-30 08:31:22 följande:
    Hej!
    Vi ligger i samma sits. Har också bim mån/tis och ett dip idag från 38,8 till 36,6.

Har spänningar i underlivet men inget annat utöver det. Känns som att mensen kommer när som och blir bara ledsen av att tänka på det :(
    Hej, det här med temp är ett mysterium för mig har legat på 36,3-4 nu efter ÄL det är ganska lågt ju..
  • Mawie

Har tempat de senaste dagarna ligger på 37,4 mitt normala är 37,0

• Ballix

Har BIM på söndag.

Min kurva just nu:

Testade neg CD23, (äl+8)... Mina kurvor brukar inte se ut sådär..tror ni det kan ha varit en implantationsdipp när ägget fäste på dag 23 och att HcG inte hade börjat utsöndrats? Fy är så rädd att det ska dippa nu....

Svar på tråden För oss med bim JULI 2017