För oss med bim JULI 2017
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Intressant om livmodertappskännedom.. Inte varit däruppe o pillat sen tonåren, inte för att det skulle vara äckligt, men för att.. Ah, vet inte faktiskt! Hursomhelst gjorde jag ett försök att känna efter igårkväll efter Ninnis (?!) utförliga beskrivning.. Och alltså, hittade nada, nådde nog inte upp kändes det som! Måste vara hemskt långmuttad, hihih. Men va sa ni, om den är högt placerad betyder det kanske också att man är nån viss stans i cykeln?
Hej! Ett tag sedan jag skrev nu. Blev bara sex en gång vid ÄL, enl appen dagen då det skulle va ÄL men hade inget utslag på teststickan så vet inte. Han drog sig ur för han fick väl kalla fötter. Så har inga som helst förhoppningar om att va gravid denna gången. Men nu har vi alla fall pratat ordentligt igen och vi är båda på banan om att fortsätta försöka så det är en lättnad.
Fick aldrig utslag på mina ÄL-stickor. Använde CB digital (inte den med dubbla hormondetektorer). Men flera här skrev att CB är kasst? Vad rekommenderar ni istället? Tycker det verkar så himla svårtytt de där stegringstesterna som många kör med. Vill ha raka besked liksom. :)
Jaha BIM -13, men jag undrar mest.
På vissa sidor säger de att livmodern växer från dag ett. Andra sägs det att man inte känner något föränn ägget har fäst dag 6-7..
Vad tror ni?
Har ni några känningar?
Intressant om livmodertappskännedom.. Inte varit däruppe o pillat sen tonåren, inte för att det skulle vara äckligt, men för att.. Ah, vet inte faktiskt! Hursomhelst gjorde jag ett försök att känna efter igårkväll efter Ninnis (?!) utförliga beskrivning.. Och alltså, hittade nada, nådde nog inte upp kändes det som! Måste vara hemskt långmuttad, hihih. Men va sa ni, om den är högt placerad betyder det kanske också att man är nån viss stans i cykeln?
Hur gjorde du när du försökte känna? Man brukar rekommendera att antingen sitta på huk eller ex ha ett ben på badkarskanten. Står man bara rätt upp och ner så når man sällan. Om du gjorde som något av ovan och inte kunde nå den så är den nog högt upp just nu.
Vid ÄL är den högt placerad, mjuk som läpparna och öppen. Annars är den lågt placerad, hård som nästippen och stängd. Eller den ska vara i alla fall. Jag upplever att min kan vara relativt högt upp jämt, bara att den blir mer centrerad vid ÄL och annars är den mer lutad inåt slidväggen. Så man måste lära sig hur ens egen tapp beter sig.
det är likadant här, jag är ÄL +3 (ca).
Men kan man ens känna några symtom innan ägget fäst? Jag menar "svävar" inte ägget mest omkring då?