• Tumvante

För oss med bim JULI 2017

typ89 skrev 2017-07-07 19:48:36 följande:

Bim -5 här med enligt FF. Men tror inte det blev nåt, tempen har börjat dala och tappen sitter lågt och känns som vid mens:/

har tagit de ganska lugnt ett tag men idag blev jag ledsen fastän jag vet att de finns många som aldrig ens får ett barn. Känner mej dum och girig men vill så gärna få ett syskon....

Biokemisk grav? Är det inte när det från början är en dålig grav...?

Jag fick svagt plus i maj (1 dag efter bim), sen kom mensen 4 dagar senare. Blodprov bekräftade att jag hade hcg i kroppen... Och fick senaste bekräftat att det gått ur kroppen.

I juni plussade jag igen (BIM -4) Svaga test tills jag började blöda på typ bim+7... Igen med hcg bevisat på blodprov...

Och nu... Provat vi igen... Tre turer med plus som slutat illa...Vill också ha syskon nu!
  • Tumvante
    Elliot1 skrev 2017-07-07 23:52:51 följande:

Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)

Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.

Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)

Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)

Jag hade undvikit helt om jag försökte bli gravid.

Iaf mellan äl och bim. Jag tänker att så snart zygoten är inplanterad, påverkas den... Drack dock själv ett halvt glas vitt precis innan bim med dottern.. För jag fick negativt test... Dumt.

Hittade denna artikeln nu, och därför tycker jag nog det är bäst att hålla sig borta...

m.huffpost.com/us/entry/7285628
  • Tumvante
    typ89 skrev 2017-07-08 11:18:38 följande:

På gyn har dom bara kallat det tidigt missfall för mej.Har aldrig hört ordet kemisk graviditet någonannanstans än på fl.

Men så kan det ju vara, att det är dåligt från början. Jag har endometrios och en av gångerna sa dom att jag har högre risk att få missfall igen pga det.

Tråkigt att det blivit så flera gånger, hoppas på bättre tur för er nästa gång!

tack <3 bim om 1,5 vecka fär se... Måste vara optimistisk. Hoppas att det gör bra Själv!
  • Tumvante
    ostbågen skrev 2017-07-08 13:37:41 följande:

Läste artikeln och är nu i valet och kvalet. Ska på konsert ikväll och innan den hem till en vän på middag.. har pratat med sambon som tycker att jag gott och väl kan dricka lite eftersom vi ännu inte vet ifall det "blir något" denna månad. Har flertalet bekanta som druckit tidigt i graviditeten pga. oplanerat gravida/inte vetat om och barnen är friska och krya. Nu får jag dock lite beslutsångest över kvällen, för skulle det vara så att man lyckats pricka in så kommer man ju ha det på samvetet och älta att man drack m.m. Får se hur jag känner kring detta senare under dagen och om det blir något vin eller inte.

Hade varit kul med andras erfarenheter/tankar ang. alkohol och planering av bebis.

Du känner bäst själv.

Jag försöker bara hitta data

Snart snart bim.... Men jag förstår... Mannen satt själv med en god riesling till fisken ikväll...
  • Tumvante
    LP0 skrev 2017-07-10 09:22:53 följande:

Tack så mycket!! Kan fortfarande inte förstå det haha. Nu börjar oron för missfall och allt annat som kan hända istället för oron att jag inte kan få barn.

Kram

Grattis, härligt!
  • Tumvante
    Sommaren12 skrev 2017-07-10 11:48:37 följande:

Till helgen borde jag ha ÄL. Vilka äl-tester kan ni rekommendera?

Ni var inte så positiva till CB med endast en indikator vad jag förstod...

Jag tycker babyplan har funkat fint. Billiga dessutom.
  • Tumvante
    MollyBuz skrev 2017-07-13 23:19:56 följande:

Hade ju väldigt tidigt missfall förra månaden o nu funderar ja på om det är ägglossningen ja känner av redan?! Ska man räkna missfallet som mens så ska den va på måndag typ men om man ska räkna från när jag skulle haft mens sist så ska de vara nu i dag typ.

Jag räknade blödningen som mens, fick starkt utslag på äl test i rätt tid efteråt också. Så det rycket jag gott du kan.

Lycka till!

själv är jag på bim -7/äl+9 idag, kommer nog testa lördag eller söndag... Vill så gärna nu!
  • Tumvante
    Lifl skrev 2017-07-13 21:23:20 följande:

Tog andra testet nu, RFSU, och det testet var också POSITIVT! OMG! Andra barnet här med, och jag kan knappt fatta att det är sant.

Det gick jäkligt lätt att bli gravid med sonen, tog sig på första försöket, även om det till och med var ett halvhjärtat försök. Andra graviditeten så tog det sig på andra försöker, första med ÄL-stickor. Känns jävligt knepigt att det går så lätt för vissa och andra får kämpa på så otroligt mycket.

Känner redan nu att jag får börja fightas med demonerna från förra graviditeten... väntan på mf eller ma... känns ledsamt att jag har ett sånt katastroftänk.

Skulle just säga att jag såg något.... Grattis!

Jag hade inget katastroftänk med dottern som också blev till på första, helst inte i februari när jag blev gravid igen... Men man måste tänka positivt. Det är större chans att det går bra än dåligt.
  • Tumvante

Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna

Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!

• Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-16 16:57:50 följande:

Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.

Grattis! ÄL +9 är för tidigt ja, haha. Håller också tummarna för dig!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017