• mjaomjao

För oss med bim JULI 2017

Heja dig Fröken Lissan! Och alla i tråden. Som sagt, tror stenhårt på att ligga varannan dag för dom som har möjlighet ????

• mjaomjao

Men asså.. Kan man inte göra emojis här?! Nåväl, heja oss alla hur som helst haver., ska bli spännande att se om någon plussar denna månad..

• mjaomjao

Vargdis, va segt för dig! Fy för långblödning.. Ja, känns bäst o kolla upp..

• mjaomjao
    regndroppe skrev 2017-06-24 15:14:20 följande:

Hej!

Hoppar in i denna tråd nu. Jag fick tillbaka min mens efter förlossningen i februari, sen dess har jag haft lång, (46 dagar) men regelbunden cykel.

Jag fick oväntad blödning 4-9 juni, det var samtidigt som jag väntade min ägglossning, jag fick positiva äl-test 5-6 juni. Den blödningen kom 31 dagar efter senaste mensen. Då började tankarna snurra, tänk om min cykel kortats ner nu? Så kroppen börjar återställa sig mer efter förlossningen..? Så att blödningen 4-9 juni var mens? Och att äl-testet gav utslag pga mensen?

Om denna teori skulle stämma, borde jag ha äl runt 19 juni.

18 juni gjorde jag därför ett äl-test igen, vilket var positivt! För säkerhets skull passade jag och mannen på att mysa då :)

19 juni hade jag bim (enligt "gamla" cykeln), men ingen mens kom. Nu är jag sex dagar över tiden och har ingen mens i sikte. Har dock haft mycket molvärk hela veckan. Trodde att jag var gravid men clearblue digital visade negativt igår.

Så nu hoppas jag på att jag min cykel blivit kortare och att jag hade äl vid 18 juni, när stickan gav utslag. Om det är så har jag ny bim runt 5 juli! Så nu håller jag tummarna :) Någon som hänger med i funderingarna och har tankar kring det?

Ingen bra koll dessvärre.. Kör som sagt på varann dag.. Men Regndroppen, har du en sex månaders nu alltså?

Ska bli spännande att se om nån plussar denna månad.. Har äl (tror jag, kör bara m kroppskoll) 28:e juni..
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-06-25 08:07:51 följande:

Hoppar in här fastän mensen inte dykt upp riktigt än, men jag känner att den är på gång snart. Verkar inte som om det ville sig den här gången heller, med ett svagt plus för ett par dagar sen och därefter negativt. Så, nytt försök igen.. Nästa BIM kan vara allt mellan 20-23 beroende på när ÄL sker och om lutealfasen går tillbaka till det vanliga, eller den nya kortare. Återstår att se.

Hur länge har ni försökt månntro?
  • mjaomjao

Åh sorry Regndroppen, förvirrad bara o räknade på nån annan mellanrum mellan barnen..

Heja oss alla!

• mjaomjao
    Krullet89 skrev 2017-06-25 14:34:18 följande:

ÄL test visade Max positivt igår vid 14 tiden. Haft molvärk o flytningar som ja brukar ha, inatt vid 4 tiden vaknade ja av hugg i höger äggstock. Kan de va ägget som släppte? För tog ett ÄL test vid 13 tiden Ida de va helt negativt. Vi myste fredags natt o idag. Hur länge lever ägget?hoppas intr vi missat de nu...

Asså goda ch
    Krullet89 skrev 2017-06-25 14:34:18 följande:

ÄL test visade Max positivt igår vid 14 tiden. Haft molvärk o flytningar som ja brukar ha, inatt vid 4 tiden vaknade ja av hugg i höger äggstock. Kan de va ägget som släppte? För tog ett ÄL test vid 13 tiden Ida de va helt negativt. Vi myste fredags natt o idag. Hur länge lever ägget?hoppas intr vi missat de nu...

Är det inte nåt dygn ägget ligger o lurar innan det ger upp.. Goda förutsättningar alltså!
  • mjaomjao

Hej i sommaren.. För min del äl - 2 enligt My Cykels appen men misstänker att min äl varierar så ingen aning, konceptet ligga-varannan-dag hos mig som sagt.

Hoppas hoppas för oss alla i tråden men absolut extra för er som hållt på/önskat länge..

• mjaomjao
    Jooosen skrev 2017-06-26 20:54:20 följande:

Vet någon om kort mens, endast 2-3 dagar kan påverka ens ägglossning? Har dock fått utslag på äl test o könner av den. Men nojar lite kring detta...

Nej det tror jag inte ska påverka!
  • mjaomjao

Intressant om livmodertappskännedom.. Inte varit däruppe o pillat sen tonåren, inte för att det skulle vara äckligt, men för att.. Ah, vet inte faktiskt! Hursomhelst gjorde jag ett försök att känna efter igårkväll efter Ninnis (?!) utförliga beskrivning.. Och alltså, hittade nada, nådde nog inte upp kändes det som! Måste vara hemskt långmuttad, hihih. Men va sa ni, om den är högt placerad betyder det kanske också att man är nån viss stans i cykeln?

Svar på tråden För oss med bim JULI 2017