Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

För oss med bim JULI 2017

Lycklig88 skrev 2017-07-08 19:03:20 följande:

ska man våga testa eller vänta till bim ? har 4 dagar kvar till bim men känner mig extremt trött.. är de dock ofta.. onda bröst och svimfärdig helatiden..känner mig lite konstig, men är säkert skengravid :P

Vänta. Om det är negativt så kommer du troligtvis bli ledsen, och då ändå testa några dagar senare, eller hur?

Bättre att vänta och få säkert besked!
  • regndroppe
    Lycklig88 skrev 2017-07-09 09:06:14 följande:

Kunde ju såklart inte hålla mig. Va negativt och jag tror inte det är någon skillnad att testa om några dagar för då hade testet visat det. Jag kommer tydligen inte bli gravid länge jag vill det. Vet inte hur man inte ska tänka på det. Har vänner som blir på smällen direkt och när dom inte varit ihop länge. Jag har väntat onödigt länge. Blir väl inga fler barn för mig.

Klart att det kan visas annorlunda om du väntar några dagar! Det finns ju en anledning till att rekommendationen är att inte testa tidigare än bim. Från bim-dagen är i regel hormonnivåerna så pass höga att det kan ge utslag på test. Men det kan dröja längre tid också. (Själv testade jag inte positivt förrän v 7 sist) Så ge inte upp <3
  • regndroppe

Jag tror att jag måste erkänna att jag har noll koll på min cykel nu. Har inte haft mens sen 4 maj, alltså missat två perioder nu. Hade dock oväntad blödning i juni som kan varit tidig mens eller mellanblödning. Oavsett så gör detta att jag inte har någon koll på när jag har mens eller äl nu. Jag har slutat med äl-test också eftersom det vara stressigt och inte passade mig alls. Så nu kör vi varannan dag bara. Det känns ganska befriande faktiskt :)

• regndroppe
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-11 07:34:08 följande:

Vill gärna veta från er om plussat, vad för skillnad har ni känt eller märkt jämfört med tidigare månader? Jag tänker att vet man så vet man, när man analyserar minsta värk i lilltån så finns det egentligen inget att analysera men skulle ändå höra, hålla spänningen vid liv tills mensen dyker upp ????

Höhöhö... Jag var jättekänslig för dofter i maj, kräktes tom av kaffe och mådde inte alls bra. Började ca fyra dagar efter äl. Var svullen i magen och hade mycket molvärk. Jag överanalyserade ingenting, det är ju rätt uppenbart att man mår dåligt om man kräks var morgon... Så höll det på en vecka och jag tänkte att jag var magsjuk, men jag träffade ca 6-7 personer under den tiden och ingen av dem blev smittade. Så då trodde jag att jag var gravid. Det kändes helt självklart. Men nej, det var jag inte!! Fy så besviken jag blev då. Och det var ett tydligt bevis på att kroppen kan spela en spratt utan att man "försöker" applicera symtom.
  • regndroppe
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-11 07:34:08 följande:

Vill gärna veta från er om plussat, vad för skillnad har ni känt eller märkt jämfört med tidigare månader? Jag tänker att vet man så vet man, när man analyserar minsta värk i lilltån så finns det egentligen inget att analysera men skulle ändå höra, hålla spänningen vid liv tills mensen dyker upp ????

Kan tillägga att jag varit gravid innan och hade massa symtom tidigt då också, men jag testade negativt då också. Plussade v 7, när mina symptom börjat avta.. Då testade jag för att min svärmor sa att hon trodde att jag var gravid pga min ökade aptit :p Då var jag gravid och det blev en bebis :)
  • regndroppe

God morgon! Jag tror att jag plussade idag...!!! Men vågar inte riktigt ropa hej än. Vad tror ni? (Jag ska testa med digitalt imorgon!)

• regndroppe
    MistyM skrev 2017-07-12 06:22:25 följande:

06:00 idag, anade sträcket direkt efter jag doppat det.. BIM idag. Försök nr 6 inga barn sen tidigare. 

Stort grattis!!! <3
  • regndroppe
    Skrutt 83 skrev 2017-07-12 06:48:43 följande:

Stort Grattis!!! Varmt välkommen över till bf Mars tråden

Tack!!
  • regndroppe
    MistyM skrev 2017-07-12 06:52:56 följande:

Åh du också!!! Vad kul. <3

Ja, känns helt overkligt! :) <3
  • regndroppe

Jag plussade svagt igår. Men tog ett digitalt idag för att vara säker! Kolla resultatet!! Bf 10 mars enligt mina beräkningar :) <3

Och för att ge lite hopp till er andra, jag plussade SVAGT på bim+7! På självaste bim-dagen var det blankt. Så allt kan hända :)

• regndroppe
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-13 06:56:54 följande:

Åh grattis! Har du känt något annorlunda i kroppen denna gång ?

Tusen tack för alla gratulationer <3 Jag fattar inte riktigt än.., och min man verkar fatta ännu mindre, haha. Men det känns helt fantastiskt och nu längtar jag bara efter att få berätta för alla och att magen ska börja växa :)

Nja, inte direkt. Molvärk och halsbränna har jag. Men

halsbrännan skulle lika gärna vara förkylning på g. Sen är jag trött och blir jättesnabbt andfådd, nästan pinsamt att jag blir så andfådd bara av att gå i en trappa..! Men det skulle kunna vara annat, jag vågade inte kalla det symtom i tisdags!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017