För oss med bim JULI 2017
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Kan man se på vanlig gyn undersökning att man ev behöver spola? Eller ingår detta om man börjar utreda? Dum fråga kanske. Ska nämligen kolla upp mina cellförändringar o tänkte fråga dom om de kan se så att mina äggstockar ser ok ut hehe!
Ingen aning om man kan se på vanlig synundersökning. Man kan väl ev se hur äggstockarna ser ut, men inte ifall det ex är någon blockar i äggledarna. Därav att man brukar göra en spolning när man gör en utredning.
*Gynundersökning ska det såklart så. Jäkla autocorrect. :-P
Ja jobbar i vården. På gyn us kan man se de yttre organen (givetvis) och slidan i livmodettappen. Man kan inte se äggledare o livmoder. Då måste man göra ultraljud. O de finns på KK. Då kan man se om man har ngr äggblåsor o hur mottaglig livmoderslemhinnan är för att ägget ska kunna fästa (baserat på livmoderns tjocklek på slemhinnan). Hoppas ni fick lite mer svar.
Här var det en rejäl äl. Har tom haft ägglossningsflytningar. Det brukar jag inte ha. Spännande ska försök nr 27 lyckas..... Nu börjar den jobbiga väntan haha
Åh vad spännande, jag hoppas verkligen att det ska ta sig för er!
Vet någon om kort mens, endast 2-3 dagar kan påverka ens ägglossning? Har dock fått utslag på äl test o könner av den. Men nojar lite kring detta...
Hej tjejer!
Här och nu hoppar jag in här! Har läst endel men långt ifrån allt och försöker hänga med framöver.
Jag har redan en dotter på 15 månader. Vi har pratat om ett syskon men tanken var att vänta någon månad, men så blev det nog inte. Så kanske får vi ytterligare ett marsbarn...
Har haft oregelbunden mens sedan jag fick tillbaka den. Har inte heller brytt mig om när jag haft mens och därmed inte skrivit upp det. Sista mensens första dag var 14 juni i alla fall.
Testade ÄL-test i söndags (efter vi haft sex) och det visade utslag. Hade även sex i lördags. Så nu får vi vänta och se... nästan mer nervöst nu än med första..