• miimee

För oss med bim JULI 2017

Hej! Jag vill hoppa in här. Har äl i dagarna nu, kanske redan haft. Tycker mig alltid ha stenkoll på cykeln och nu när vi väl ska börja försöka "på riktigt" igen så blir jag osäker på mina symptom. Typiskt! Men bim 4/7

• miimee
    Jooosen skrev 2017-06-20 06:17:11 följande:
    Samma här. Negativa trots äl väl några timmar senare. Antar att man borde lita på kroppen!! När i förhållande till värken hade ni sex då?
    Jag fick som knivskarp smärta i först ena sen andra och sen första äggstocksregionen igår på jobbet och några timmar senare äggvitesekret så jag tror hoppas att det är mitt äl-dygn nu, igår till idag~..
    Hade haft mol och mensvärk ca 2 dagar innan och ökade flytningar. Brukar vara ungefär samma process varje månad. Drömde att jag hade feber inatt så jag går på att kroppen sa förhöjd temp, haha!
  • miimee
    Jooosen skrev 2017-06-22 13:16:10 följande:

Vad tror ni om ömma bröst? Är på äl + 5 idag. Brösten (mest vänstra) börjar ömma precis som det brukar göra mellan äl och mens. Vet att det är långt kvar till bim men kan inte låta bli att tänka att kroppen verkar tro att mensen kommer som vanligt :( ... kan det vara så att man har sina vanliga symptom men att man ändå visar sig va gravid tro.... hoppas ?!

Ja absolut!
    Jag anade ingenting förrän på bim när jag väntade mitt barn. Den dagen var jag svullen och fick halsbränna som jag aldrig haft tidigare, en kollega skämtade med att jag kanske var gravid.. efter jobbet köpte jag hem ett test och tjing, där var ett plus :)
  • miimee
    Jooosen skrev 2017-06-22 13:46:59 följande:
    Åh okej! Men kändes dina bröst som alltid? Mina känns som "mensbrösts" ont liksom
    Ja, inget speciellt vad jag vill minnas. Mensömt kanske.
    Nu har jag väldigt styva bröst som kliar. Det är nytt för mig! De poppade just igenom tröjan och bhn (har en mjuk variant idag) på jobbet, haha.
  • miimee

Ni som känner något, vad känner ni?
    Jag känner mig bakis trots att jag inte druckit såå mycket midsommarafton + en starköl midsommardagen... Vill sova, kissnödig hela tiden. Smått uttorkad, huvudvärk. Mol och drag vid blygdbenet.. illamående..

• miimee
    Krullet89 skrev 2017-06-29 09:11:57 följande:

Tjejer hur går de för er ngr symptom ännu?

Ilningar i både underkropp och i munnen.
    Förhöjd temp, vilket för mig som jag lågtempare i vanliga fall är pesten.
    Illamående, otroligt trött, huvudvärk. Magen är orolig! (Men har en stressig period nu så kan lika väl bero på livet)
    Mensvärk imorse. Svullen om magen under eftermiddagarna.
  • miimee
    Anonymgbg skrev 2017-06-29 13:47:59 följande:

Vet inte om jag inbillar mig men tycker mig ha olika symptom hela tiden.
    Mina bröst har vart ömma sen förra lördagen och nu e de värre. Går knappt att röra dom. Igår kväll börja ja känna värk typ i sittknölarna och de ilar/värker till i ljumskarna, kan knappt sitta still och i morse frös jag som en tok, satt med filt och extra element på jobbet medans jag nu sitter och svettas som en tok.

Va tror ni? kan de vara gravidsymptom eller bara mens på g? Har BIM nu i dagarna. Förra månaden fick jag mensen på dag 24 och det är idag.

Kan ju absolut vara något av dem två alternativen ,)

Ilar jag med och fryser / svettas om vartannat!
    Spännande, har du någorlunda regelbunden cykel?
  • miimee
    Anonymgbg skrev 2017-06-29 15:11:07 följande:
    ja någorlunda regelbunden. 24-26 dagar ungefär. Har vart gravid 3 ggr innan men man glömmer ju va man hade för symptom då.
    Då har vi lika cykel. :)
    Visst är det så! Glömmer naivt förra månadens mens-symptom.
  • miimee
    Samavi skrev 2017-06-29 21:21:07 följande:
    Håller tummarna för oss! Gäller att inte tappa hoppet förrän mensen kommer :))
    Ja! Nu håller vi tummarna och siktar på en skön helg :)
  • miimee
    Samavi skrev 2017-06-29 21:43:42 följande:
    När har du Bim? Hoppas på många + nu under sommaren :))
    Bim på måndag/tisdag, men fick tempdipp nu (dock har den varit väldigt förhöjd och nu är den aningen förhöjd... vad det nu ska tolkas som) vaknade med isningar och mensvärk imorse, sådär som att nu jädrar kommer mensen. Brukar dock ha ganska precis cykel varje månad så hade blivit lite snopen.
    När har du bim? :)
  • miimee

Bim imorgon eller tisdag, plussade precis med veckoindikator 1-2. Herreminje.

• miimee
    Anonymgbg skrev 2017-07-02 20:43:37 följande:
    Skulle inte bli massa ?? Skulle va en smile ju
    Haha! Har samma problem. Tack! Nu hoppas vi att den stannar denna gång. Hade bf i början av mars förra året men blev tidigt mf. Så detta år kör vi hoppas vi på nu! Revansch
  • miimee
    Evhb17 skrev 2017-07-02 20:54:11 följande:
    Grattis!
    Tack! Nu håller vi tummarna för fler!
  • miimee
    Anonymgbg skrev 2017-07-03 07:15:47 följande:

Dom blir ju inte starkare detta är ju ändå testlagret som man kan testa tidigt med.

Om jag var du skulle jag vänta lite, när är bim? Och köpa någon annan typ av sticka, digital

Håller tummarna! :)
  • miimee
    Anonymgbg skrev 2017-07-03 08:38:45 följande:
    Bim va i fredags men jag har kort cykel. 24-25 dagar bara. Kanske får slå till på ett digitalt test då. E rädd bara att de fäst sig men inte växer därför de inte blir någon stegring.
    Ah, kanske var denna cykel utöver det vanliga också med senare äl :)
    Ja, men det är nog enklast och ger mer ro att se svart på vitt på digitalt. Sen att du kan köpa ett till någon vecka senare för att se om den ökat.
    Jag ska ta ett nytt digitalt till helgen tänker jag och hoppas öka veckorna.
  • miimee

Hoppar in här igen då det blev ett tidigt mf nu i juli. Hinner med en till bim, 31/7! Inte helt hundra på om jag hade äl eller ej, men jag mår himla illa och drömmer som en galning om allt möjligt. 3 nätter senaste veckan har jag varit gravid på något sätt. Haha, önskedrömmar :)

Nu håller vi tummarna igen!

• miimee

Ni som fortfarande väntar på bim, hur mår ni??

Jag mår illa dagligen och känner mig nästintill åksjuk/yrslig. Drag och molvärk samt ökade mjölkiga flytningar. Brösten ömmar och finnar pryder mitt ansikte. Hormonell obalans? Oja! Vill hoppas men vågar ändå inte. Känns lite som för små odds iom tidiga mf nu i juli.

• miimee
    Mawie skrev 2017-07-27 21:28:16 följande:

När började du få dina finnar?

I måndags, en vecka efter ägglossning. Dock tidigt mf början av juli så det kan ju vara hormoner av det som är i kaos! Har du finnar nu också?
  • miimee
    Mawie skrev 2017-07-27 21:53:03 följande:

Fick på hela kinderna i dag, har inte haft finnar sen jag var i tonåren.

En vecka efter äl i morgon .

Se där, spännande!
  • miimee
    NTTnh skrev 2017-07-29 12:51:46 följande:

Hej!

Jag äri dag på BIM -1. Testade idag och tycker mig se ett svagt rosa streck, eller inbillar jag mig? Kan ni också se? *vill så gärna att det ska vara sant*

Jag ser absolut två streck! Inte ens svagt test enligt mig, haha!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017