• Hha15

För oss med bim JULI 2017

Hej allihopa! Jag hoppar in här och önskar också plussa snart! Bim 15 juli. Tog ett alldeles för tidigt test idag som såklart var negativt... Håller tummarna! :)

• Hha15
    Kakan53 skrev 2017-07-06 11:11:11 följande:

Shit!! :O

Woho!! Grattis! :)
  • Hha15
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-07-11 12:45:23 följande:

Har samma dilemman då mitt liv vanligtvis inkluderar några glas vin eller öl i veckan. Just nu dricker jag inte mellan ÄL och BIM samtidigt som jag inte vill berätta för min omgivning varför. Det kanske låter lite extremt men jag har börjat ha med mig alkoholfri cider i väskan (!) som jag ha i glaset vid middagar. Serveras jag riktig alkohol brukar jag smita iväg och hälla ut i handfatet, hehe. Ute kan man diskret beställa alkoholfritt vin eller öl.

Min reflektion av hela den här perioden är att alkoholnormen är så sjukt stark, i alla fall bland mina bekanta. Tar man en läsk går folk verkligen i taket och samtliga tror att man är gravid. Tröttsamt!

Haha roligt att läsa, har samma problem själv. Känns som att jag försöker hitta undanflykter för att slippa gå på middagar/fester nu för tiden. Vi vill ju inte berätta att vi försöker bli gravida. Samtidigt vet jag att alla hade haft förståelse för de... Så svårt! Som ni säger blir de så stor grej av de om någon märker att man dricker något alkoholfritt.
  • Hha15

Alltså jag blir knäpp!

Trodde att jag fick mens bim +3. Hade dock inte alls lika lång mens som jag brukar och inte alls lika mycket mensvärk. Nu fortsätter det dock att småblöda lite då och då.. Inte som vanlig mens, utan mer slemmig (ursäkta...) och mer ljusröd. Kan någon förklara vad som händer?! Tidigt missfall, vanlig mens eller möjligtvis gravid?? Har ej ont, men känner inga gravidsymtom...

• Hha15
    Tumvante skrev 2017-07-18 21:39:00 följande:

Och inget plus?

Tog två gravtest dagarna innan bim som båda var neg... Nu har jag inte testat.
  • Hha15

Och inget plus?

Kanske svårt att veta säkert med gravtest nu ändå. Om det skulle vara ett mf, så kan ju testet visa positivt pga att de finns hcg-hormon kvar... Tror jag ska testa iaf. Man hoppas ju så...
  • Hha15

Och inget plus?

Herregud vad man nojar! Tog ett till test nu, ockaå negativt. Man får väl börja inse att det inte blev något denna månaden heller. Bara på att igen! :)
  • Hha15
    Tumvante skrev 2017-07-19 03:04:03 följande:

Jag skulle nog tro vanlig mens. Brukar du ha regelbunden och stabil mens? Kemisk grav vet jag inte så mycket om, känns som att det är en befruktning som en fastnar och därav inget hcg och kroppen när som vanligt med mens då den typ inte riktigt märkt att den haft en befruktning.... Eller? Jag hade nog prickat in nästa cykel... Och tänkt mens nu. Lycka till!

Ja jag har alltid haft regelbunden mens, så detta är lite onormalt för mig. Ja så har jag med tolkat kemisk grav som. Ja de är bara att försöka igen :) tack!!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017