Sommaren12 skrev 2017-06-20 11:01:36 följande:
Ja jag håller med dig. Jag vill ju inte heller om inte han vill liksom så känns viktigt att prata om. Har längtat efter denna ÄL eftersom vi fick hoppa över förra omgången så blir frustrerad när detta ska komma upp igen mitt i när man helst bara vill sexa loss. :D Trodde beslutet var taget liksom. Jaja. :/
Det enda jag kan råda dig till är att prata med honom. Prata om de olika förväntningarna ni har, dels på varandra och även inför framtiden och vad ni vill. Rädslor, ofta handlar det ju om just det, att man är rädd för något.
Min man var rädd att det skulle skita sig med jobb. När jag blev gravid med sonen så blev jag uppsagd när jag gått ut med det. Även min man blev uppsagd pga arbetsbrist när boendet lades ner.
Värre än så jobbmässigt kan det ju inte bli denna gången iaf. Vi hade maximal otur men har ändå levt gott hela graviditeten och föräldraledigheten.
Då släppte hans rädsla. Särskilt eftersom jag har den högra föräldrapenningen och får behålla den eftersom barn nr 2 kommer att bli till innan min son blir 1 år och 9 månader. Han lugnade sig snabbt och ni vill han på det hela tiden