För oss med bim JULI 2017
Aja, då är det bara den där långa väntan till bim kvar!
Ok never mind, gick på toaletten och då var det återigen såna där trådiga äggviteflytningar så jag antar att jag är fertil nu? Men en jättedum fråga... när flytningar kommer ut på pappret osv känns det som om de inte är kvar där inne för att lättare kunna transportera spermierna? Eller är de där hela tiden nu? Jag vet, korkad fråga :)
Min kille kommer hem ikväll och då tänkte vi mysa, hoppas SÅ att få till det med ägglossningen. Mvh tjejen med typ noll koll :)
Ibland undrar jag hur man ska orka ett barn till.
Jag har en son som blir 10 månader om ett par veckor. Han är inne i en fas därhan knappt sover om nätterna och jag gråter mest för att jag är så trött.
I ena stunden vill jag så gärna ha ett barn till för jag vet att alla de bra stunderna är så många fler, men när vi nu är inne på femte natten med 3 timmars osammanhängde sömn så börjar jag direkt fundera på hur fasiken jag ska klara en till. Visserligen är det såklart minst 9 månader kvar till nästa barn kommer, men ändå.
Jag och min man pratade om det inatt när han varit igång till kl 02. Han är inte lika stressad inför det utan föreslog att han skulle vara pappaledig tors-sön varje vecka så det blev lättare för oss båda att reda ut det. Jag är glad att han just nu är den som är mest lösningsfokuserad av oss. Jag bara gråter, typ. Halleda....
Ni som har barn sen tidigare, hur tänker ni kring ännu ett barn? Någon som har barn tätt som också ibland blir osäker?
Jag har troligtvis bim på tisdag har fått världens mens/molvärk nu! Var i en klädesaffär för en stund sen och kände hur det rann till.., fick smått panik och trodde att det var mensen som kom när jag provade kläder :p Men det var bara flytning! Denna värk + flytningar.., hoppas det är vad jag hoppas :)
BIM imorgon.
Inga symtom.
Hade molvärk igår, tappen är låg, sendrag i tjejmagen när jag reser mig snabbt, hade två dagar med ont o rumpbenen.
Brösten är som vanligt, mått lite illa då o då men de göra jag alltid innan BIM. Så inväntar mensen med ledsamhet imorgon. :((
SituationW BIM 15/7
Carro887 BIM 11/7
Kakan53 BIM 7/7
Jassan123 BIM 2/7
Sandie BIM 2/7
oONinniOo BIM 22-25/7
Mjaomjao BIM 14/7
-------------------------------
Gravid
------------------------------
Nästa månads stjärnor!
Dom blir ju inte starkare detta är ju ändå testlagret som man kan testa tidigt med.
OBS ägglossningstest.
Då mina grav test inte kommit tog jag de här ägglossningstest imorse på BIM
Någon ned erfarenhet?
Sprang till Apoteket på lunchen. Kunde inte hålla mig tills jag kom hem..
Det är resultatet
Jag dööööör. Överlycklig !!!
när är det du har BIM? när jag väntade mitt förra barn fick jag positivt på ÄL-test först typ BIM-7, sen gjorde jag graviditetstest och fick svagt positivt! (mitt ägg måste ju ha fäst efter typ 4 dar eller nåt)
Någon som har erfarenhet av utslag på ÄL test innan Bim? Kan de ge utslag trots att mensen är på gång? Jag tog nämligen precis ett ÄL test bim-5 För skojs skull och det kom ett svagt streck. Har varit supersvullen och haft ont i brösten sen 3 dagar tillbaka. Innerst inne tror jag inte att det är nått och känner mig faktiskt helt ok med det konstigt nog. Men som sagt...nån som har erfarenhet? Tog ett ÄL test förra månaden också men då fanns där inget streck och mensen kom. Lägger in en bild med.
Hoppar över hit. Vet inte om jag missat ÄL eller om den bara inte varit än. Testar ett par dagar till i alla fall.