• sofie9191

För oss med bim JULI 2017

Hej!

Jag har inte läst igenom denna tråd än men jag har en fråga.

Är det någon här inne som genomgått en fertilitetsutredning?

Jag och min sambo har gjort alla tester och ska på första läkarbesöket nästa vecka! Då ska vi få svar på prover samt att de ska spola mina äggledare (om jag inte redan fått ÄL då). Någon som gått igenom detta? Inbillar mig att det kommer att göra ont.. behöver lugnande ord eller den bittra sanningen!

Ska ha ÄL den 5/7 och Bim den 21/7 hoppas att spolningen kan hjälpa till lite!

Kram

• sofie9191
    oONinniOo skrev 2017-06-26 14:25:33 följande:

Jag och min man genomgick en fertilitetsutredning när vi försökte med sonen, för sisådär 5 år sedan nu. Det jag fick höra innan spolningen var att jag skulle ta en värktablett, för det var inte ovanligt med att man känner som en lätt mensvärk efteråt. Jag kände inte ett smack! De sade efteråt att det kan smådroppa lite vatten efteråt också ett tag. Men för mig sa det "swoosh", så kom allt på en gång när jag stod och väntade på bussen tillbaka... Kan tillägga att spolningen inte visade på något synbart hinder alls och jag blev gravid efteråt.

Okej vad skönt att höra! Blev du gravid samma månad som du gjorde spolningen eller tog det ett tag?

Jag har ganska mycket hopp på den där spolningen för man har ju hört om många som blivit gravida direkt efteråt. Samtidigt vill jag inte hoppas för mycket, vi får se om det ger nåt
    regndroppe skrev 2017-06-26 14:39:29 följande:

Vi ska påbörja utredning nu! Jag skickade in papper imorse om remiss, så förhoppningsvis går det snabbt att få komma dit.

Spännande jag håller tummarna!
  • sofie9191
    oONinniOo skrev 2017-06-29 13:38:07 följande:

Jag blev gravid samma månad.

Åh vad härligt! hoppas att det blir samma för mig
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017