• Carro887

För oss med bim JULI 2017

Hej!

Jag hoppar inte här jag med! ÄL 26/6 och BIM 11/7. Försökte precis som krullet tempa mig på morgonen och visade 36.1 vilket är lågt även för mig.

• Carro887
    Carro887 skrev 2017-06-27 15:37:46 följande:

Hej!

Jag hoppar inte här jag med! ÄL 26/6 och BIM 11/7. Försökte precis som krullet tempa mig på morgonen och visade 36.1 vilket är lågt även för mig.

Råkade trycka innan jag var färdigskriven...

Tycker dock det är konstigt för jag har inga flytningar, det är liksom helt torrt, får ni alltid ägglossningsekret?
  • Carro887
    Hmjn89 skrev 2017-06-27 15:42:25 följande:
    Efter ägglossning brukar jag vara sjukt torr...
    Då får jag hoppas att musslan är stängd för tillverkning då!

Jag hoppas verkligen att det tar sig, det är egentligen vår första månad som vi försöker... men alla har ju redan barn omkring mig jag fick vänta min min sambo, fick en smärre infarkt när han sa att han vill börja så ni kör vi, jag går självklart all in och köper stickor som att jag försökt i 3år. Man vill ju gärna att det tar sig så man lurar sig själv att det kommer att göra det om man köper allt man ser..

Man blir ju bara så trött på att man känner efter så mycket och att en dag är 48h lång.

Men bara 14 dagar kvar, alltså 28 dagar om min kalkyl ovan stämmer..
  • Carro887
    Starlights skrev 2017-06-27 15:55:48 följande:

Körde på äl-stickor denna månad som visade att jag har äl 2 dagar tidigare än vad min app förutspått (som annars brukar pricka in väldigt bra).

Ska jag flytta fram bim då också? Även om hela cykeln kan variera ett par dagar så är det väl nästan alltid 14 dagar mellan äl och mens? För det är väl tiden efter mens och innan äl som kan variera?

Om du lägger in ÄL i appen bör den själv justera BIM, eller är jag helt ute och snurrar?
  • Carro887
    luciabarn skrev 2017-06-27 20:56:17 följande:
    För min del känns det som slöseri bim om en vecka :) men är nyfiken på vad som kommer ske om en vecka..

Väntar med på spänning på att andra här i tråden som har bim tidigare än mig ska börja testa :) hoppas verkligen det blir flera + här i tråden!
    Jag med! Jag har ju hela 14dagar kvar till BIM.

Andra dagen på semestern kommer bli en spännande dag!

Tänkte de som har BIM 1juli borde ju vara lite nervösa nu :)
  • Carro887
    Jooosen skrev 2017-06-27 20:58:48 följande:

Kanske redan skrivit i denna tråd (kollar så många haha) men testade idag Bim-4 och toknegativt :(

Är det inte så att -4 kan bara ge utslag på 66% av graviditeterna? Förlora inte hoppet riktigt än även om det är svårt! :)
  • Carro887

Jaha BIM -13, men jag undrar mest.

På vissa sidor säger de att livmodern växer från dag ett. Andra sägs det att man inte känner något föränn ägget har fäst dag 6-7..

Vad tror ni?

Har ni några känningar?

• Carro887
    Sommaren12 skrev 2017-06-28 09:59:27 följande:
    Stämmer säkert att den växer från dag ett men det behövs ju inte kännas direkt för det. Med mitt första barn kände jag absolut INGENTING förrän kring v 9-10 kanske. Gjorde ett VUL i v 9 pga jag kände mig totalt ogravid och var så nervös. 

Tror det är långt från alla som har känningar sådär tidigt i graviditeten. 
    Hej,

Ja det stämmer, läste lite nu på en sida och livmodern kan dra ihop sig för att hjälpa ägget att "vandra" ner, det kanske är så enkelt att vissa känner av det.

Hur som helst varje gång jag känner något så tänker jag bara att det är tarmarna. Känns ju lättast så, slipper man känns sig så besviken när man sitter där med mensen.

fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017