• lavalov

betalning vid semester

Hej!
    Jag undrar om man måste betala dagisavgift även vid semester? Jag bor i Mölndal!

• Svar på tråden betalning vid semester
  • Frontline

Japp iaf här där vi bor måste man betala..
    Du betalar inte för att barnet är där du betalar för tjänsten vilket du har kvar över sommaren..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Kerubmamman

Ja, det står på hemsidan att ni betalar hela året.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • nnnnnnnn

Här har det varit avgiftsfritt om barnet är över 4 år och bara går 15 h och följer skollovet, FÖRUTOM under sommarlovet!
    Man får alltså välja på att betala året runt och ha 15 timmar varje vecka (8.30 -11.30) eller ha barnet hemma under skolloven och ha avgiftsfritt lite mer än 9 mån/år. Men under sommaren måste man betala oavsett vilket man väljer.

Så vi valde att följa skollov mm. och ha vårt barn hemma under höstlov, jullov, påsklov, sommarlov, och betala ca 2,5 månadsavgift under sommaren.

Kändes dock väldigt konstigt att ha barnet hemma 10 veckor i sträck och betala ca 3000 kr för den tiden.

Om vi inte ville betala så var vi tvungna att ställa barnet i kö igen = få ny plats efter sommaren på nytt ställe. (Tänk "förtäckt hot"  - "om man inte betalar under sommaren så är det vääääldigt troligt att man får plats på det stället som ligger längst bort i kommunen jämfört med var ni bor, för där har vi gott om platser")

• Punkster

Jag brukar jämföra förskoleplatsen med en hyreslägenhet - du betalar även om du åker bort på semester.

Svar på tråden betalning vid semester