Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Vissa yrken alltså...

Frisör, make-up-artist, hemimredare, personal shopper, konstnär - de sprider säkert mycket glädje, men jag skulle inte vilja ha ett yrke som egentligen inte behövs.

Säljare, skvallerjournalist, reklambranschen osv - kul att vara professionell lurendrejare?

Handläggare på någon myndighet, lapplisa - måste vara väldigt psykiskt påfrestande.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Fia) skrev 2017-05-28 00:04:39 följande:

Frisör, make-up-artist, hemimredare, personal shopper, konstnär - de sprider säkert mycket glädje, men jag skulle inte vilja ha ett yrke som egentligen inte behövs.

Säljare, skvallerjournalist, reklambranschen osv - kul att vara professionell lurendrejare?

Handläggare på någon myndighet, lapplisa - måste vara väldigt psykiskt påfrestande.

Och så alla som jobbar med barn som inte har det bra. Socionomer, barnonkologer... Tur att de finns, men jag förstår inte hur man klarar det.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2017-05-28 00:07:03 följande:

Fast frisör? Vad i det yrket menar du är fel?

Resten håller jag med om!

Inget är fel med det alls, men det får inga konsekvenser om man tar bort yrket. Skulle alla sophämtare, förskolelärare, sjuksköterskor, poliser eller vägarbetare försvinna över en natt så skulle det bli totalt kaos. Försvinner frisörerna så får folk kanske kluvna hårtoppar efter några månader, om de inte klipper sig hemma. Det gör inte yrket mer fel än något annat, men JAG skulle inte vilja ha det jobbet.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (S) skrev 2017-05-28 00:26:38 följande:

Haha nej. Men att få arbeta som USK krävs en utbildning på gymnasienivå. Återigen. Det räcker att titta in på vf så lär du dig det.

Men nej, du har fel. För att anställas som ny uska måste man nu för tiden ha usk-utbildning eller motsvarande (tex läkar- eller ssk-student), men det finns massor med uskor som arbetat många år innan reglerna infördes och som fortfarande arbetar som uskor.
Svar på tråden Vissa yrken alltså...