Tips på bästa Sunwing resort och Fritidsresor (barn i åldern 4 år och 1,5 år)?
Hej!
Tänkte planera resa till nästa sommar och undrar om ni kan tipsa om bästa sunwing resmålet och Fritidsresor?
Mina barn kommer vara 4 år och 1,5 år.
Tack
Hej!
Tänkte planera resa till nästa sommar och undrar om ni kan tipsa om bästa sunwing resmålet och Fritidsresor?
Mina barn kommer vara 4 år och 1,5 år.
Tack
Det bästa sunwing hotellet är utan tvekan sunwing Kallithea! Rekommenderar det varmt! Alla sunwing hotell är barnvänliga och Lollo och Bernie brukar bli en riktig hit! Vi har varit på sunwing i cala bona, alcudia och på gran canaria. Samtliga resorter är bra, men Kallithea är bäst. Nackdelen med Kallithea är att havet blir djupt väldigt snabbt, det går inte att leka i vattenbrynet på ett säkert sätt. Om ni föredrar havet rekommenderar jag istället alcudia.
Både tui (bamse) och sunwing är familjehotell, ni kan välja vilket som, ni kommer få en bra semester oavsett :)
Jag kan höja ett varningens finger dock och det gäller sunwing på gran canaria. Där saknas AC (läste att det kommer installeras, men oklart när) och i juli-september är det hett! Vi var där i augusti och det var en hemsk upplevelse, vi kunde inte vistas på rummet dagtid och sov knappt på nätterna... Så mitt viktigaste tips till er är att kontrollera att hotellet ni väljer har ac...
Tui (Fritidsresor): Janna e Sole på Sardinien. Family life hotell (barnklubbar, barnshower, Bamse, all inclusive osv) så helt anpassat för barnfamiljer, jättefint och nyrenoverat. Förmodligen inte så kul för tonåringar men perfekt för mindre barn. Rekommenderas!
Vi var till sunwing kallithea med sonen när han var 1,5 år va jättefint hotell och god mat i resturangen som låg nere vid vattnet (hade inte all inclucive). Vi kom även hem för två veckor sedan från alcudia. Otroligt fin stad med fntastisk strand. Hade jag vald nåt av dom resemålen igen hade jag helt klart valt alcudia då det var finare strand och närmare till resturanger och omgivning. På kallithea behövde buss eller taxi åkas för att komma till rhodos stad. Jag är mer den som gärna promenerar och speciell med barn då trafiksäkerheten i taxi/buss oftast är sämre.
Vi bodde inte på sunwing i alcudia däremot spenderade vi två veckor på zafiro palace (via ving) som jag verkligen kan rekommendera. Jättefint hotell ser verkligen ut som på bilderna i verkligheten. Barnen 11mån och 3,5 år älskade poolen och lekplatsen. Och servicen var på topp. När vi kom till hotellet med transferbussen första dagen kl 12 så var vårat rum inte färdigt, då fick vi en kupong så vi kunde gå p och äta deras lunchbuffe iväntan på att de städade klart( hade inte köpt till någon måltid denna gång heller) va en jättegod buffé där det fanns mycket att välja på som det stod och lagade till fanns till och med en barnmatspure till småbarnen att ta. När vi hunnit sitta ner i 10 min så ringde dom på min mobil och berätta att rummet var färdigt och när vi kom kom till rummet stod våra väskor där. Varje dag gav dom oss 1 liter vatten också. Om vi åker till alcudia igen kommer vi helt klart välja detta hotell.
Vi var till sunwing kallithea med sonen när han var 1,5 år va jättefint hotell och god mat i resturangen som låg nere vid vattnet (hade inte all inclucive). Vi kom även hem för två veckor sedan från alcudia. Otroligt fin stad med fntastisk strand. Hade jag vald nåt av dom resemålen igen hade jag helt klart valt alcudia då det var finare strand och närmare till resturanger och omgivning. På kallithea behövde buss eller taxi åkas för att komma till rhodos stad. Jag är mer den som gärna promenerar och speciell med barn då trafiksäkerheten i taxi/buss oftast är sämre.
Vi bodde inte på sunwing i alcudia däremot spenderade vi två veckor på zafiro palace (via ving) som jag verkligen kan rekommendera. Jättefint hotell ser verkligen ut som på bilderna i verkligheten. Barnen 11mån och 3,5 år älskade poolen och lekplatsen. Och servicen var på topp. När vi kom till hotellet med transferbussen första dagen kl 12 så var vårat rum inte färdigt, då fick vi en kupong så vi kunde gå p och äta deras lunchbuffe iväntan på att de städade klart( hade inte köpt till någon måltid denna gång heller) va en jättegod buffé där det fanns mycket att välja på som det stod och lagade till fanns till och med en barnmatspure till småbarnen att ta. När vi hunnit sitta ner i 10 min så ringde dom på min mobil och berätta att rummet var färdigt och när vi kom kom till rummet stod våra väskor där. Varje dag gav dom oss 1 liter vatten också. Om vi åker till alcudia igen kommer vi helt klart välja detta hotell.
Kalithea låter trevligt med stranden känns som en nackdel..då blir man väl lite fast i poolområdet?
De resmål ni tipsar om? Vilka månader kan man åka dit? Förstår att försommaren kanske är bäst med småbarn? Alldeles för varmt i augusti?
När vi var där hade det olika aktiviteter mellan 10-14 typ en i timmen, sonen var inte så intresserad utav dom aktiviteterna så va bara med på nån pysseltimme då det fanns en massa olika pyssel. Han gillade även piratdiscot som var på piratbåten kl 17Vi åkte 2maj-16. Hade runt 25-28 grader mitt på dagen. Soligt i två veckor. Va lite kyligare på kvällen framåt 21 så en tröja behövdes då :) vi hade inget matpaket, tog tvårumslägenhet och köpte egen frukost, gick iväg och köpte nybackat bröd på morgonen. Till middag var vi ut vid stranden eller gamla staden och åt på olika ställen. Är inget stort fan av all inclucive tycker det är mysigare att gå ut på resturang istället och finns väldigt många fina resturanger inom promenadavstånd. Tog typ 5 min att gå till stranden. Gick förbi sunwing och lekte på deras lekplats som va fin men sonen föredrog den på vårat ö. Pratade där med en som tyckte rummen var lite slitna har dock inte sett det själv. Fördelen med sunwing var att det låg precis vid men vi tyckte inte det var några problem att gå 5 min.
När vi var där hade det olika aktiviteter mellan 10-14 typ en i timmen, sonen var inte så intresserad utav dom aktiviteterna så va bara med på nån pysseltimme då det fanns en massa olika pyssel. Han gillade även piratdiscot som var på piratbåten kl 17Vi åkte 2maj-16. Hade runt 25-28 grader mitt på dagen. Soligt i två veckor. Va lite kyligare på kvällen framåt 21 så en tröja behövdes då :) vi hade inget matpaket, tog tvårumslägenhet och köpte egen frukost, gick iväg och köpte nybackat bröd på morgonen. Till middag var vi ut vid stranden eller gamla staden och åt på olika ställen. Är inget stort fan av all inclucive tycker det är mysigare att gå ut på resturang istället och finns väldigt många fina resturanger inom promenadavstånd. Tog typ 5 min att gå till stranden. Gick förbi sunwing och lekte på deras lekplats som va fin men sonen föredrog den på vårat ö. Pratade där med en som tyckte rummen var lite slitna har dock inte sett det själv. Fördelen med sunwing var att det låg precis vid men vi tyckte inte det var några problem att gå 5 min.
Mallorca i maj var helt okej, men stort minus för att poolen var så kall att den inte gick att bada i. Det gör vi inte om.
Annars har vi åkt i juli och för oss funkar värmen.
Till lunch hade vi med burk åt minsta och vi andra åt p oftast smörgås, va ju så varmt om varken vi eller barnen var så hungriga till lunch. Alla resturanger hade barnmeny med oftast pizza, hamburgare, korv, spagetti och köttfärsås eller nuggets. Så blev mest pizza och hamburgare för hans del men han var helnöjd och lite ju en sån kort period så tänkte lite skit samma vad han äter bara han äter vet ju att vi äter bra mat hemma sen :) lilla fick mat av oss och det brorsan inte är upp brorsan till middag.Nej inte lollo och bernie på hotellet. De hade någon annan maskot som kom på piratdiscot. Vet inte om han kom på nån annan aktivitet eftersom vi inte var med på det låg mest i poolen :) vi köpte till babypaketet till dottern så vi fick en resesäng, barnmatstol och barnvagn under tiden vi har där. Sen tog vi ändå med sulkyn hemifrån så vi hade två barnvagnar där, sjukt skönt var det för då kunde vi promenera på kvällarna när barnen skulle sova och inte bli låst till hotellet.
Har provat några Family Life med TUI och har älskat alla. De jag rekommenderar särskilt varmt är: Atlantica Aeneas utanför Ayia Napa. Staden i sig är inte så kul kanske, men utflykterna var bra, stranden helt magiskt fin, poolerna perfekta och vattenlandet en bit bort var roligt för hela familjen. Andra gången var vi på Aegean Blue på Rhodos (Kolymbia). Där är det ganska långt till stan, men resortområdet är superfint. Stranden var dock inte lika kul (klappersten) om man vill vara på stranden, vi hyrde paddelbåtar och badade längre ut. De har dock ett jättefint vattenland som ingår i hotellet, många pooler och superfina rum, särskilt om man tar någon lite bättre rumstyp så man är nära poolområdet. Vi hade all inclusive på båda hotellen och de hade bra och varierade bufféer, perfekt mat till barnen och live cooking.
Nu har vi inte åkt än men åker om en månad till Viva Zafiro (palace), och har hört väldigt bra om den. Vår son kommer då vara i princip två år. Ser väldigt mkt fram emot det.
Köpt med babypaket och frukost. Middagar och lunch vill vi hellre äta utanför. Vi är inte all inclusive människor. T
Tror det kommer bli en toppenresa och barnvänlig!
Åker vi igen kommer vi helt klart välja samma hotell igen. Det var inte överdrivet varmt i vattnet i poolen men var ändå så att det gick att bada sonen badade 3 timmar i sträck vissa dagar. Tyckte det stod att det var 20-24 grader i dom olika poolerna när vi var där och 19-20 grader i havet
Va roligt. Ni kommer få en kanonsemester :) hmm angående rum finns ju dubbelrum. Va aldrig in i dom men tror att det är ett stort rum med dubbelsäng och bäddsoffa i. Vi hade tvårumslägenhet. Då hade vi man kom in genom dörren kokskåp med matbord och bäddsoffa och till höger stog dubbelsängen som i en alkov med skjutdörrar man kunde stänga till lite om man ville. Om inte priset skiljer mycket hade jag faktist valt vårat tvårumslägenhet även om vi köpt till måltider just för att ha möjligheten att laga välling/kvällsmål till barnen och kunna ha lite dricka/frukt på kylning att förtära på balkongen när barnen somnat.
Jag hade personligen inte valt poolacces då det förvisso var både grind och buskre emellan poolen och altanen då det trots det var lätt för ett litet barn att komma emellan beroende på vilken altan man fick. (olika tätta buskar specieköökt där buskarna gick över till grinden.) jag var lite avundsjuka på dom som hade valt jacuzzi. Då hade man en balkong på tredje våningen och på den fanns en trapp upp till takterassen med jacuzzin. Dock va det alternativet mycket dyrare.
Vi fick rum på översts våningen (3 våningen) med balkong. Såg det inte som något jättestort problem. Va det högt glasräcke. Ända jag saknade var att drt gärna hade fått varit nåt form av lås på balkongdörrarna. Var liksom bara sy vinkla upp handtaget och skjuta upp dörren i sidled. Vi hade dock inte problem med det sonen på 3 kunde öppna själv men frågade alltid innan så vi kunde följa med och är ju så pass litet rum så lätt att hålla koll på dom. Lilla på 11 månader hade långt kvar för änns vara i närheten att nå upp till handtaget själv. Men när ni har bokat resan kommer ni kunna lägga in specifika önskemål, så då kan du ju önska att få bo så långt ner som möjligt :)