Anonym (Mår hemskt) skrev 2017-05-15 14:34:55 följande:
Det är just handledaren som är problemet. Jag blir inte handledd, jag blir lämnad ensam med orimligt ansvar. Han är min raka motsats rent personlighetsmässigt
Vad är det för slags ansvar? Du behöver inte berätta vad det är men ungefär förklara. Är det ett socialt jobb där du arbetar med kunder? När jag gick på praktik så visade de mig det nödvändigaste sen fick jag klara mig själv.
De tycker nog att du ska klara dig själv och det får alla göra när de väl får jobb.
När jag gick på praktik så visade de mig det nödvändigaste och sen fick jag klara mig själv. Se det som ett test och dessutom varar det ju inte för alltid. Du är tillbaka i skolbänken på nolltid.
Anonym (Mår hemskt) skrev 2017-05-15 15:24:10 följande:
Praktiken är via utbildningen. Och de ger mig ingen annan. Varken plats eller handledare. De är bara skyldiga att tillhandahålla en plats per elev och det är inte en godkänd anledning att vi är olika som person enligt dem
Min lärare håller med om att det finns brister men han gör inget åt saken. Jag får liksom inget stöd och kommer inte vidare. Vill heller inte gå miste om csn

Då har jag ingen inkomst.
I framtiden så kommer du få arbeta med olika personer som är helt olik hur du är som person. Det finns de som trivs på jobbet och de som inte gör det. Och vem säger att en ny praktikplats hade varit så mycket bättre? Tänk på det roliga du ska göra efter praktiken istället.