• anonym39

Jag vill ha egen vårdnad. Hur kan jag göra det smidigt?

Hej!

Jag är gravid och barnet kommer om ca två månader.
    Tyvärr är pappan inte mycket att ha, vi lever inte tillsammans och han har aggressionsproblematik. Jag är rädd för hans aggression och jag tassar på tå för att undvika hans utbrott. Vi har svåra samarbetsproblem.
    Jag kommer vilja ha egen vårdnad.
    Jag är orolig att han ska gå i taket när jag inte vill skriva på papper om gemensam vårdnad.
    Jag skulle vilja att han kan ta ut sin föräldrapenning, så han inte reagerar över det... Och att jag sen kan ha egen vårdnad.
    Sen ska han få träffa barnet regelbundet.
    Jag vill att allt detta ska ske så smidigt som möjligt.
    Hur ska jag göra för att detta ska ske smidigt?

Tacksam för era tips och hjälp!

/Orolig gravid

• Svar på tråden Jag vill ha egen vårdnad. Hur kan jag göra det smidigt?
  • anonym39

Tack!

Min högsta önskan är en stabil och harmonisk grund för barnet, utan konflikt.  Därför vill jag inte neka honom umgänge (så länge han inte är aggressiv) och jag vill ha en stabil grund (Jag har vårdnad, på grund av hans stora samarbetssvårigheter och hans konfliktbenägenhet).

Alltså, jag vill ha ensam vårdnad för att undvika konflikter och aggression. För att slippa att han får utbrott över minsta lilla, allt, för en stabil grund för barnet.
    Jag vill att han ska ha umgängesrätt med barnet för att barnet och pappan har naturligt rätt till sin relation.

Svar på tråden Jag vill ha egen vårdnad. Hur kan jag göra det smidigt?