• sussviol

petblodprov

jag skulle få gjort en magoperation förra året mot fettma men den blev framskjuten ett år pga mitt petprov var alldeles för högt man skulle ha 0,02 och ja hade 35 men så har ja också drukigt dagligen i ett helt år han sa att man kan se tillbaka 6 månader på det provet,nu till min fråga jag lämnar petprov nu var 3 månad jag lämna senast sista veckan i april nästa prov ska ja lämna i juli så ja undrar om någon vet,kan ja dricka en kväll för ja e bjuden på fest den 19 maj o ska då lämna prov igen i juli månad kommer det att synas då på petprovet eller kommer det att vara normalt dvs,0,02 

• Svar på tråden petblodprov
  • sussviol

ja ska inte göra det givetvis men ville fråga ändå operationen e viktigast

• Anonym (Yes)

Ja minsta droppe syns på PET prov eftersom det provet enbart markerar alkohol - inget annat!

• Anonym (Terapeut)

Peth mäter 2 v bakåt i tiden och kan påvisa minsta folköl. CDT är okänsligare men påvisar större mängder alkohol i upp till 4-6 veckor.

• Domesticgoddess

Är det b-peth ni talar om eller finns det andra peth prover?

Om b-peth där i princip allt visas men den övre gränsen för normalkonsumtion är vid 0,20 så bör det inte vara några problem alls. Du hamnar inte på överkonsumtion för en enstaka festkväll om du dricker normalt / sansat i övrigt.

Svar på tråden petblodprov