• Anonym (Hejpåer)

Basja i duschen - äckligt!

Hej,

Hade en fikadiskussion med mina kollegor igår som (enligt mig) spårade ur lite. Eller OK, havererade fullständigt. Det började med att en kollega till mig slängde ur sig att hen ibland bajsade i duschen hemma när hen hade bråttom.

"Är man inte hård i magen är det ju bara att spola bort" var hens syn på saken. 
    Jag förklarade att som jag är uppfostrad är det tabu att bajsa någon annanstans än i toan, möjligen i skogen i en akutsituation. 
    Men till min förvåning visade det sig att de flesta av mina kollegor höll med den här personen! När jag då ställde frågan om någon besudlat vår gemensamma dusch på jobbet på det här sättet blev det bara en pinsam tystnad, sedan bytte de ämne och började prata sommarstugor. 
    Nu vill jag inte använda duschen på jobbet längre, och jag känner stort obehag inför mina kollegor som beter sig såhär äckligt! 
    Vad är er syn, är det verkligen som vår praktikant sa, att "det är en sån grej de flesta gör men ingen pratar om", eller är mina kollegor onormala? 

• Svar på tråden Basja i duschen - äckligt!
  • Anonym (Stina)

Ja jag har då aldrig bajsat i duschen.

• Anonym (Könsberoende om det är äckligt eller ej)

Som mycket annat beror det inte bara på vad som görs utan mer på vem som gör något.

Vilket kön har din kollega? ålder och kvalite på utseendet? Är det en överviktig ful gubbe som bajsar i duschen är det givetvis äckligare än om en attraktiv, slank ung tjej gör det. Men visst, det är aldrig ok oavsett tycker jag, så där håller jag med dig, men om det är "lite sunkigt" eller "svinäckligt" beror mycket på vem.

• Anonym (Rocky)

Den här frågan dök upp i ett nummer av serietidningen Rocky. Där sades just den kommentaren; "en sån grej som de flesta gör men ingen pratar om". 
    Var det därifrån du fick inspiration till den här tråden, ts, eller har du verkligen så knäppa kollegor på riktigt? Har aldrig någonsin hört om någon som tycker det är normalt att bajsa i duschen!

• Anonym (Inte nirmalt)

Jävligt äckligt. Skulle aldrig komma på tanken. Dom är knappast normala.

• Anonym (Nej)

Vattenlåset i duschen är inte gjort för bajs. På boenden för asylsökande blir det ofta problem med toaletterna om inte personalen extremt tydligt förklarar hur man går på toa i Sverige. Annars tror de nämligen att duschen är ett toaletthål och det blir stopp. Jag har en kompis som är fastighetschef som var galen över det här ett tag, de fick skicka dit vaktmästare för att rensa bajs varenda vecka.

Om man är väldigt lös i magen så går det ju förstås. Men jag tänker att det är risk för äcklig lukt?

• Anonym (Hejpåer)
    Anonym (Rocky) skrev 2017-04-21 08:13:08 följande:

Den här frågan dök upp i ett nummer av serietidningen Rocky. Där sades just den kommentaren; "en sån grej som de flesta gör men ingen pratar om". 
    Var det därifrån du fick inspiration till den här tråden, ts, eller har du verkligen så knäppa kollegor på riktigt? Har aldrig någonsin hört om någon som tycker det är normalt att bajsa i duschen!

Menar du den självbiografiska serien av Martin Kellerman som ofta kretsar kring relationer, sex, och fylla på Söder i Stockholm?
    Nej, den har jag aldrig hört talas om. 
  • Anonym (lol)
    Anonym (Hejpåer) skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:
    Menar du den självbiografiska serien av Martin Kellerman som ofta kretsar kring relationer, sex, och fylla på Söder i Stockholm?
    Busted!
  • Aikido
    Anonym (Könsberoende om det är äckligt eller ej) skrev 2017-04-21 08:07:52 följande:
    Som mycket annat beror det inte bara på vad som görs utan mer på vem som gör något.

Vilket kön har din kollega? ålder och kvalite på utseendet? Är det en överviktig ful gubbe som bajsar i duschen är det givetvis äckligare än om en attraktiv, slank ung tjej gör det. Men visst, det är aldrig ok oavsett tycker jag, så där håller jag med dig, men om det är "lite sunkigt" eller "svinäckligt" beror mycket på vem.
    Smaken är verkligen som baken. Trots att jag är en strikt homofob skulle jag nog hellre överväga ett förhållande med en överviktig, ful gubbe (som inte bajsar i duschen) än med en attraktiv, slank, ung, duschbajsande tjej.

Min fasta övertygelse att snygga tjejer aldrig fiser och bara lämnar blomdoft efter sig på toa skulle få sig en rejäl törn ifall jag fick se en som satt på huk i duschen och byggde pyramider.

Den här typen av trådar dyker upp med jämna mellanrum. Även koprofiler piggnar väl till när det blir vår.
  • Anonym (Rocky)
    Anonym (Hejpåer) skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:
    Precis den. Men eftersom du aldrig hört talas om den kan det ju rimligtvis inte vara därifrån du fått det. Ber om ursäkt för att jag antydde något så absurt!
  • Queennr1

Har mycket svårt att tro att det är nåt de flesta gör. Kollegorna ville nog bara inte genera duschbajsaren.

De som käkar snorkråkor har ju också en tendens att tro att alla andra är lika vidriga i smyg...

• Anonym (Göte)
    Anonym (Könsberoende om det är äckligt eller ej) skrev 2017-04-21 08:07:52 följande:

Jag vill fortfarande bajsa på dig för att du är så korkad!
Svar på tråden Basja i duschen - äckligt!