• Tihi

Tvåstegsverifieringen på iPhone... Suck...

Uppdaterade en iPhone till senaste OSet idag, 10.3 tror jag. Under "inställningar" kommer det först upp namn, iCloud, iTunes och Appar och under står det att man ska sätta på tvåstegsverifiering. Har kollat på Apple supporten men blir inte riktigt klok på det här.

Vad innebär det om jag gör en tvåstegsverifiering förutom ökad säkerhet?
    Vilka frågor kommer jag att bli tvungen att svara på? (Är inte säker på att jag kan svaren på säkerhetsfrågorna.)
    Vad ska jag välja för alternativ att skicka koden till? Räcker det med ett mobilnummer bara?
    Måste jag koppla en annan enhet till den där säkerhetskoden också?
    Vill helst ha allt så simpelt som möjligt.

Vad händer om jag trycker "logga ut" utan att göra något alls?

• Svar på tråden Tvåstegsverifieringen på iPhone... Suck...
  • AnkiC

Jag kommer inte välja denna funktion. Det är ju störigt att behöva verifiera saker från en annan enhet. Vill du verkligen det?

• Tihi
    AnkiC skrev 2017-04-18 20:09:12 följande:
    Jag kommer inte välja denna funktion. Det är ju störigt att behöva verifiera saker från en annan enhet. Vill du verkligen det?
    Nej, jag vill också undvika det men undrar om det leder till problem på något sätt eller om det är en överhängande säkerhetsrisk att inte använda det?
  • AnkiC
    Tihi skrev 2017-04-18 21:02:51 följande:
    Nej, jag vill också undvika det men undrar om det leder till problem på något sätt eller om det är en överhängande säkerhetsrisk att inte använda det?
    Nja. Det är ju en säkerhet ifall den blir stulen men om du har kodlås och Hitta min iPhone aktiverat så är den ju hyfsat skyddad ändå anser jag.
  • Tihi
    AnkiC skrev 2017-04-18 21:14:06 följande:
    Nja. Det är ju en säkerhet ifall den blir stulen men om du har kodlås och Hitta min iPhone aktiverat så är den ju hyfsat skyddad ändå anser jag.
    Jag har 6 siffrorskod och radera efter 10 felaktiga försök men inte hitta min iphone på. Undrar hur säkert det är med dom två första bara egentligen?
  • AnkiC
    Tihi skrev 2017-04-18 21:19:35 följande:
    Jag har 6 siffrorskod och radera efter 10 felaktiga försök men inte hitta min iphone på. Undrar hur säkert det är med dom två första bara egentligen?
    Hitta min iPhone är ju väldigt bra. Då kan du ju hitta enheten eller radera den hemifrån. Varför har du inte det?
  • Tihi
    AnkiC skrev 2017-04-18 21:30:12 följande:
    Hitta min iPhone är ju väldigt bra. Då kan du ju hitta enheten eller radera den hemifrån. Varför har du inte det?
    Gillar inte tanken på att det alltid går att se var man befinner sig. Men annars skulle jag gärna koppla in den så att det går att radera på avstånd.
  • AnkiC
    Tihi skrev 2017-04-18 21:48:30 följande:
    Gillar inte tanken på att det alltid går att se var man befinner sig. Men annars skulle jag gärna koppla in den så att det går att radera på avstånd.
    Ingen annan än du kan ju se det.
  • Tihi
    AnkiC skrev 2017-04-18 22:09:51 följande:
    Ingen annan än du kan ju se det.
    Jag och en hackare och säkert någon på huvudkontoret också. Ogillar tanken bara.
  • petersex
    Tihi skrev 2017-04-18 22:21:13 följande:
    Jag och en hackare och säkert någon på huvudkontoret också. Ogillar tanken bara.
    Bara om man är på platser man inte ska vara.
Svar på tråden Tvåstegsverifieringen på iPhone... Suck...