• Kjell2

Hur går jag vidare..

KämparPå skrev 2017-04-14 20:30:21 följande:

Ska försöka göra en lång historia kort.

Min sambo var otrogen mot mig i somras med sitt ex som han redan har två barn med. Det visar sig senare att hon är gravid och inte vet vem fadern är då det står mellan min sambo, hennes egen pojkvän eller en annan. Två dagar efter att han berättade detta för mig i höstas får jag reda på att jag med är gravid och väljer att stanna kvar för att försöka leva tillsammans.

Mitt krav var dock ett faderskaps test på barnet, vilket hon inte ville gå med på för hon påstår sig helt plötsligt veta att det är hennes pojkvän som är pappan. Dom var på familjerätten tillsammans där dom fick besked om att återkomma så fort hon hade fått barnet men att dom skulle skriva in i datorn att inga faderskaps papper fick skrivas förrän testet var taget.

Idag fick vi dock reda på att hon o hennes pojkvän varit där och fått skriva faderskaps papperna ändå?

Så nu har jag 2 frågor, får familjerätten göra såhär? Och då hennes pojkvän inte har uppehållstillstånd så ser han detta som sin chans att få det, men kräver migrationsverket dna test då?

Eller dom kommer undan det där med? Jag vet inte hur jag ska gå vidare...

Din sambo får väl kontakta familjerätten och kolla.

Men om båda skrivit på så blir det lätt att faderskapet fastställs.
Svar på tråden Hur går jag vidare..