Tips för killar som dejtar online?
Håller med om att kommunikationen och kemin är det viktigaste.
En kompis till mig råkade ut för mer än en gång att killarna i fråga hade snott bilderna på nätet. Jag fick hjälpa henne söka och det var inte svårt hitta. Den värsta hade tagit foton på en fransk artist. Han trodde väl inte någon skulle känna igen honom i Sverige. Det gjorde inte vi heller men jag reagerade på att bilderna verkade så bra, proffsiga, helt uppenbart att han inte hade tagit dem själv med mobilen så jag började söka och hittade alla bilderna på franska sidor :)
Stackars min kompis.
Har själv inte råkat ut för det men det blir ju verkligen ett vågspel när man inte törs lite vare sig på texten (för visst man kan ljuga som nån skrev) och om bilderna är snodda, då är ju ingenting verklighet.
Det jag menade med att man ska läsa profilerna noga är att jag (kanske är för att jag jobbar med språk) tycker att man ändå ser en stil, ett sätt att uttrycka sig som kan ge ledtrådar om hur personen är. Sen får man väl pumpa lite på detaljer när man väl fått kontakt om man är tveksam till sanningshalten. Man kan aldrig få med allt i en presentation ju utan alla väljer vad de vill berätta i en text som vem som helst kan se. Alla vill givetvis också vara från sin bästa sida och kanske överdriver lite grann.
Bästa exemplet jag fått i den vägen var en man som var lite äldre än mig så han ville väl försöka få mig förstå hur vältränad och fit han var :) Han rabblade hur många vasalopp han åkt, simmat Vansbrosimmet osv. och på slutet: "och så har jag två hästar också!" haha så komiskt. (jag hade för den delen inte ens skrivit att jag letade efter en atlet så tror han kände stor noja över att kontakta mig och vara "äldre". )
Hej igen alla nätdejtare och före detta nätdejtare!
Jag har nu en fråga till ni 30+ kvinnor som nätdejtar eller fortfarande gör det, och som söker en SERIÖS relation.
Hur mycket vikt lägger ni på snyggheten av en kille när ni ser någons bilder. Och hur mycket vikt lägger ni på innehållet i hans profiltext?
En variant av frågan:
När ni ser ett foto av en kille, hur mycket värdesätter ni snyggheten och hur mycket värdesätter ni hans personlighet som ni kan se i fotot (alltså om hans personlighet matchar er personlighet)
Det jag funderar på är om jag behöver ta om mina foton för att så att säga snygga till dem, framför att visa på fotot en ärlig bild av hur jag ser ut (så som jag har nu).
Min tes är att yngre tjejer kollar mer på utseendet och snyggheten än vad äldre tjejer gör.
Hoppas ni förstår min fråga.