MKM01 skrev 2017-04-11 14:23:03 följande:
Dom flesta håller nog med mig om att det är betydligt svårare för män, rollerna i dejtingvärlden är väldigt låsta, kvinnorna är passiva och väljer medans männen ska visa upp sig, vara aktiva och bli valda. Av någon anledning så blir det detta mönstret extremt framträdande just vid nätdejting och det är en anledning till att jag hellre kör IRL.
Tendenserna som blir inom nätdejting är att kvinnorna blir alldeles för kräsna (då dom får så mycket uppmärksamhet) och männen blir alldeles för okräsna (då dom får väldigt lite uppmärksamhet). Detta gör också att det kan bli svårt att hitta en jämbördig partner med nätdejting. I regel blir det ofta så att väldigt attraktiva män dejtar ganska attraktiva kvinnor, ganska attraktiva män dejter oattraktiva kvinnor osv.
Det kan låta cyniskt såklart men jag vet att jag inte är ensam om att se den tendensen och andra killar som nätdejtat mycket brukar hålla med om detta.
Ett problem också som kan vara bra att känna till är att många många killar använder nätdejting bara för sex, och är inte alltid helt ärliga med sina avsikter. Detta skapar mycket problem då många killar som är attraktiva och charmiga ligger och runt och många kvinnor vill nog "chansa" med den där attraktiva killen istället för att satsa på någon som inte är lika attraktiv men som man kanske vet har goda avsikter. Detta kan man läsa om i hundratals trådar här på familjeliv, Kvinnor som träffat en underbar man men sen efter att dom haft sex så avtar intresset från hans sida.
Du skriver lite om första mejlet och vad man ska skriva osv, första mailet är otroligt viktigt! 90% av alla männen på dejtingsidor skriver riktigt dåliga meddelanden. Så om du bara tar och tänker efter lite och ser till att skriva bra meddelanden så har du genast skaffat dig en enorm fördel!
Ofta handlar det om att läsa en profil, och försöka få en ide om hur personen som skrivit profilen är. Som sagt så är humor alltid bra! Men det gäller att använda rätt humor såklart, charmigt, glimten i ögat, kanske lite provokativt?
Du bör sätta dig ner och fundera på vad du är bra på, man ska inte försöka vara någon annan men ska man bli framgångsrik på nätdejting så gäller det att verkligen lyfta fram sina bra sidor.
Men när en är 30+ så brukar väl tjejer ändå ha lite mer fokus på en seriös relation och inte bara se på utseende och hur skojigt det första meddelandet är?
Ja, det jag är bra på är nog att vara snäll och omtänksam... Jag är inte bra på att spela något spel som nätdejting ibland verkar framställas som. Eftersom jag är lite blyg så framkommer heller inte min humor förrän jag lärt känna personen mer och känner att vi matchar.