Inlägg från: LaCassaDePapel |Visa alla inlägg
  • LaCassaDePapel

Min man är avtänd på mig.

Hej fina, enligt det du skrev så upplever jag att din man blev avtänd på grund av att han väntade länge på en förändring till bättre och hälsosammare livsstil men det blev aldrig av från ditt håll. 
    Din man har hållit tyst om din kropp för han vill inte såra dig, du beskriver att du är överviktig så din fettmassa efter graviditeten kanske har ansamlats mer kring magen och runt midjan? Men en sak måste du bli stolt och glad över och det är att han vågade säga sina känslor och uttryck vad han tänkte. Då är det bara och kämpa. 
    1. Drick bara vatten
    2. Undvik alkohol helt (drick endast ett glas på fester och högtider om du blir jättesugen) 
    3. Gå ut på promenad helst efter måltid (eller gå till gymmet och gå på löpband 6km/h i ca 45-50 minuter x4 gånger per vecka, det räcker för att göra en förändring)

4. Gör magövningar utgå från din kroppsförmåga, på morgonen och kvällen VARJE dag, första veckan du kommer få träningsvärk, den släpper jag lovar. Magövningar beror på om du har begränsad mobilisering eller om du kan träna fritt. Om vi utgår från att du är helt frisk då ska du försöka göra 30 magövningar på morgonen (15 st benlyft och 15 st crunches). Du gör samma övningar på kvällen men dubbelt så mycket dvs 60 gånger. Detta fortsätter du med tills du kan öka antal upprepningar. 

(Jag själv mår inte bra över min kropp, tänkte börja en viktnedgång resa med styrketräning så jag blir lite starkare, om du är intresserad av att joina mig jag gör det mer än gärna jag själv behöver motivation) 

Hoppas jag hjälpte dig! 

Hoppas jag kunde skriva på ett snällt sätt
Svar på tråden Min man är avtänd på mig.