Får skolan ge kött till mitt barn?
Det tycker ett jag är helt rätt! Skolorna tvingar ju barnen att äta vegetarisk kost och ditt barn har ju i te själv valt att vara vegetarian eftersom han gjorde det val han gjorde. Get over it!
Det tycker ett jag är helt rätt! Skolorna tvingar ju barnen att äta vegetarisk kost och ditt barn har ju i te själv valt att vara vegetarian eftersom han gjorde det val han gjorde. Get over it!
Beror alldels på vilken skola. Tvärtom är det till och med nuförtiden så att nästan kommuner (och jag har kollat, ägnat månader åt detta) har 1 kötträtt och 1 vegetarisk rätt. Varje dag, som är tänkt att räcka till ALLA som ALLA får ta av. Ett fåtal skolor har 3 rätter alltid eller ibland (dagens husman, dagens veg och dagens soppa) Det är bara hårdare matrestiktioner som lagas "portionsvis" så att säga.
I princip så är det bara förskolor och rena småskolor (1-3) som bara har 1 maträtt nuförtiden.
Ingen hade ju sagt att muslimerna kan plocka bort grisköttet från maten, eller det icke halalslaktade. Det hade blivit ett jävla liv om man hade det som grej i skolorna.Vad är skillnaden på de som väljer en vegetarisk eller vegansk kost?
"vi serverar inte halalslaktat kött, och vi serverar även gris. Om du är muslim eller av andra anledningar inte kan äta det så får du pilla bort det".
Nej, det hade inte gått hem.