• Cl4udio

Hur köper ni barnfamiljer bostad i Stockholm idag?

Topcom skrev 2017-03-24 19:46:48 följande:

Bor i en närförort till Sthlm, radhus som vi köpte för 3,1. Vi fick ihop till kontantinsats tack vare ett arv+en del sparpengar som mamma och pappa hade ordnat under min uppväxt+en vinst på 100 000 från gamla lägenheten. Vi har även levt extremt snålt under en sommar. Nu är huset värderat till ca 1,5 milj högre än vad vi köpte för, tack vare det har vi fått bra räntor på lånet.

Vi köpte huset när vi var 25 och 26 och förstår att vi egentligen är rätt bortskämda med att ha radhus redan i den här åldern i Sthlm..

men "närförort till Sthlm" är inte Sthlm så nej, ni är absolut inte bortskämda
  • Cl4udio
    Anonym (Gravid) skrev 2017-03-24 21:19:48 följande:

Förstår vad du menar, det är fruktansvärt!

Jag och min man köpte en tvåa i Solna (väldigt nära stan), nära till buss, tunnelbana och tvärbanan för 3 miljoner för 2 år sedan.

Nu är jag gravid med vårt första och vi skulle vilja köpa en trea i samma område men det har vi inte råd med. En trea på 75kvm kostar nästan 5 miljoner och det är sjukt, hur ska man få ihop allt på två löner. Jag vill inte flytta långt bort heller för jag har inget körkort, jag har jobbet 5 min ifrån mig.

så vad ska ni göra?
Svar på tråden Hur köper ni barnfamiljer bostad i Stockholm idag?