• Topcom

Hur köper ni barnfamiljer bostad i Stockholm idag?

Bor i en närförort till Sthlm, radhus som vi köpte för 3,1. Vi fick ihop till kontantinsats tack vare ett arv+en del sparpengar som mamma och pappa hade ordnat under min uppväxt+en vinst på 100 000 från gamla lägenheten. Vi har även levt extremt snålt under en sommar. Nu är huset värderat till ca 1,5 milj högre än vad vi köpte för, tack vare det har vi fått bra räntor på lånet.

Vi köpte huset när vi var 25 och 26 och förstår att vi egentligen är rätt bortskämda med att ha radhus redan i den här åldern i Sthlm..

• Topcom
    Cl4udio skrev 2017-04-17 10:11:08 följande:
    men "närförort till Sthlm" är inte Sthlm så nej, ni är absolut inte bortskämda
    Det är inte direkt många hus och radhus i innanför tullarna, vad jag vet. Vad jag tror så räknar nog ts att hus och radhus även i närförorter som hör till Sthlm (alltså ca fem-tio min med pendel in till centralen) också kan vara svåra att få tag på. Och rätt dyra. Här där jag bor så är vi yngst i kvarteret. De flesta som flyttar in är 10-15 år äldre alla fall. så jo, jag tolkar nog oss som rätt ovanliga och att vi har haft lite flyt med bostadsköpandet helt enkelt.
Svar på tråden Hur köper ni barnfamiljer bostad i Stockholm idag?