Vuxna styvbarn/bonusbarn
Elaka Styvmamman skrev 2017-03-23 15:51:33 följande:
Vi har delvis gemensam ekonomi. Alla utgifter och mat. Men vi kan ju aldrig göra något kul. Han har slutat för 1 1/2 år sedan men fortfarande är han livrädd för henne ev behov. Hans ekonomi urlakades totalt under de åren. svårt att återhämta det. Vet att jag inte kan göra annat än att gå därifrån. Men hade önskat att jag fått välja bort henne ur mitt liv. Ingen kan tvinga mig att gilla henne och hon hatar mig bevisligen. Har sagt att hon och jag inte behöver träffas och inte ska heller. Människor man mår dåligt av ska bort ur ens liv anser jag. livet är för kort.
Jag håller med ovanstående om att du inte bör lägga dig i mer. Självklart är dottern arg på dig som blottlade hennes dåd. Du säger att du räddat henne från fängelse men hade pappan verkligen anmält henne om han kommit på henne? Hon ser det nog inte som att du räddat henne hur fel hon än gjort.
Det märks att du har mycket åsikter om henne men om hon nu är gravid vid trettisju års ålder så är det hennes beslut och vem vet, det kanske kommer att förändra henne, att få barn är en stor omställning i livet. Att hon är "beroende" av antidepressiva är väl knappast något att anklaga henne för, eller resten av hennes mammas släkt heller för den delen.
Livet är för kort. Jag tycker inte du ska lägga mer energi på att försöka lösa din mans problem, utan försök att roa dig utan honom istället.
Lycka till, till er alla!