• Grus grus

Vuxna styvbarn/bonusbarn

Helt ärligt tycker jag inte att du ska lägga dig i. De är vuxna. Det är alldeles på tok för sent för att du ska hjälpa honom att stänga plånboken eller rädda henne från fängelse. Jag är 36 år, och hade någon kommit och påpekat min relation till mina föräldrar hade jag struntat högaktningsfullt i det. Det finns verkligen absolut ingenting du kan eller ska göra åt saken. Klarar du inte av det, ja då bör du nog avsluta relationen för din egen sinnesros skull.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Det är sant att man ska välja bort människor som man inte fungerar tillsammans med. Men då kommer ju gråzonen "familj", den man inte har valt själv. Och speciellt den man älskar och hans familj. Även om du väljer bort hans familj och "barn", träffas ju ändå de på regelbunden basis. Och det är tråkigt att det alltid måste väljas bort den ena om man ska träffas. Det låter komplicerat och väldigt tråkigt, faktiskt.

Tycker att du ska sätta dig med dottern och i lugn och ro försöka komma till en respektfull relation i alla fall.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Vuxna styvbarn/bonusbarn