• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

kastrullen skrev 2017-05-09 18:15:33 följande:

Dags för ägglossningssprutan ikväll! Så hilla peppad men samtidigt nervös.

Däremot så har jag blivit öm i magen. Alltså, jag har en rethosta och när jag hostar så får jag lite ont i äggstocksområdet. Men, jag vet inte om det beror på att det händer saker där eller om jag har träningsvärk efter söndagens träningspass. Ni som börjar närma er äggplock eller redan har gjort det, känner ni igen det eller kan det vara bara träningsvärk? Haha...

Åh!! Återkom ikväll om hur du tyckte det gick att ta den! Känns som att den är den viktigaste på hela utredningen, så den ser jag fram emot att ta med skräckblandad förtjusning!

Lycka till!!
  • Mjbo
    Niinja skrev 2017-05-09 21:11:03 följande:

Det blir äggplock på fredag.

Som jag förstod det så var dom klara när dom var 17 enheter stora. Någon jag hade var 18 och ett par 15 och några 12. Växte 2enheter per dygn om jag förstod rätt.

Sista sprutan imorgon :)

Måste bara fråga med enheter, menar du milimeter då?
  • Mjbo
    Niinja skrev 2017-05-09 21:51:06 följande:

Jag vet inte om det är millimeter eller mindre, det framgick inte. Tror inte cm iaf ^^

Okej, haha nej centimeter lär de inte va iallafall :D
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-09 21:23:36 följande:

Nu är sprutan tagen så 1,5 dygn kvar till äggplock! Jag tog ovitrelle och det var inget annorlunda jämfört med gonal f, förutom att jag var extremt noga med att det skulle bli rätt och jag tvingade min man att dubbelkolla mig :) i det här skedet vill jag inte göra fel!

Skönt att höra att allt gick bra!

Håller alla tummar nu att de går som de ska på resterande punkter!! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-10 05:54:17 följande:
    Ja ni gäller det bara att va på plats vid rätt tid. Min man har inte körkort så han har bett en vän köra oss (har ca 9 mil till kliniken), så han var tvungen få ledigt från jobbet och det blev inte klart förrän igår. Nu när vintern hotar helt plötsligt så är jag orolig för väglaget. Men jag hoppas allt går bra! Jag är en kontrollperson så allt som jag inte har kontroll över gör mig nervös :)

Oj va jag kände igen mig i det du just skrev!
    Jag är precis likadan! allt som jag inte har kontroll över gör mig nervös och stressad. Det är nog därför den här resan med IVF gör mig extra nervös och nedstämd. Jag har lixom inte riktigt koll på situationen eftersom alllting är så nytt. Men jag hoppas innerligt att jag inte behöver lära mig mer av detta eftersom jag vill att det ska funka på första försöket såklart! :)

Imorgon är det dags för ul och blodprov. Har sååå mycket mensvärk och känner mig svullen och tjock.. trött är jag oxå hela dagarna, trotts att jag sover som jag ska.. Hoppas att det inte är överstimulering på g nu eftersom jag höjt dosen. är nervös över resultatet imorgon! 
    Sedan kan jag inte låta bli att tänka på OM dom har växt som tusan nu, och dom är typ klara, då kommer ju allt förstöras eftersom de blir helg där imellan?! ja dör av oro inför det,, Men men.. jag ska försöka överleva tills imorgon så får vi se vad som säger då.

Hoppas allting går som det ska åt dig imorgon! håller alla tummar!!

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-10 11:03:48 följande:

Ja man vill ju gärna det! Men skulle det bli en gång till så kommer jag nog vara lugnare då nu när jag vet hur man gör med sprutor, prover och senare även äggplock och återinförandet.

Spännande! När jag var på andra ul så frågade sköterskan hur jag mådde. När jag sa att jag kände mig svullen och öm så sa hon att det var bra, så jag hoppas det är så för dig också!

Din klinik gör inga äggplock på helgen eller?

Ja det kommer nog gå bra! Håller tummarna för dig!

Skönt att höra att de är bra att va svullen och ha ont. Hoppas att de är positivt för mig med.

Nej Falun gör inga äggplock på helger, endast insättning. Så jag hoppas att dom har räknat med detta i och med min stora chans till överstumulering, man får ju hoppas att de vart med om liknande förr när de krockat med helger:)

Tack för dina tummar! Jag håller dom lika hårt jag med ;)
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-10 13:22:50 följande:

Nu vill jag ju inte skrämma upp någon över äggplockett. För allt gick ju så bra igår och jag tog de bara lugnt hela dagen. Men idag har jag mycket ondare trotts smärtlindring.

Sen har jag ett väldigt fysiskt jobb som säkert också påverkar men det slutade med att jag åkte hem tidigare från jobbet och nu ska jag försöka sova bort smärtan. Jag känner mig väldigt uppsvälld och har som en kraftig mensvärk. Blev rekommenderad av flera bekanta som har gjort ivf att ta ledigt både vid uttag och sedan en dag efter. Jag var nog lite väl envis när jag gick till jobbet imorse.

Hoppas de går bra för alla nu!

Usch då! Hoppas att du känner dig bättre under dagen, och att smärtlindring hjälper. Det är bra att du delar med dig tycker jag. Oavsett om de bara är solskenshistorier eller jobbigare saker...

jag tror att vi alla är lite beredda på att de KAN göra ont så in i helvete (ursäkta språket) oavsett om andra säger att de inte gör ont.. Alla känner och tycker olika så inget konstigt med det :)

Hoppas verkligen att du kan kurera dig hemma nu. lägg dig på sängen och kolla serier/filmer och ät någonting du tycker om, det kan jag rekommendera, det brukar göra susen för mig ;)  

• Mjbo

Jag håller på och googlar runt för att komma på hur de ser ut med testdag efter en IVF behandling. Någon av er som vet?
    Alla inlägg ja läser är typ från 2008-2010 så det känns som att mycket kan ha hänt sen dess. 
    Det är så att min älskade sambo fyller jämt 2,5 vecka efter äggplock.. Hade varit en helt sjukt otrolig känsla att få ge honom ett (positivt) gravtest på hans födelsedag.. 

Såå, undrar om ni vet hur de ser ut med testdag? Hur många dagar måste/ska man vänta med att testa, och man kan lita på svaret, efter äggplock??

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-10 14:26:14 följande:
    Till mig sa dom 18 dagar efter äggplock på informationsmötet, om jag inte minns helt fel, och om det stämmer borde det ju nästan bli på din sambos födelsedag :)
    Åh jag hoppas att det stämmer!!  Och sen hoppas man ju såklart att det blir positivt oxå.. Mycket som ska falla på plats.. Men de hade ju vart helt underbart att få ge honom ett positivt test och en liten babysocka eller nått. Vilken lycka! 

Men, nu ska vi inte gå händelserna i förväg såklart.. Mycket som ska falla rätt osv.. Men men :) Tack för ditt svar :)
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-10 19:49:10 följande:

Hej! Ny här så detta blir mitt första inlägg :)

Sprutstart 24/4 med menopur och har successivt fått öka dosen till 225 enheter. Har sprutat i 17 dagar nu och imorgon gäller det, har inte äggblåsorna växt till sig så väljer de att avsluta behandlingen och vi får vänta till hösten vilket känns surt.:(

Försöker verkligen att se detta som en provomgång men det är svårt då jag innerst inne lever på hoppet om att greja detta innan sommaruppehållet.

Vad är gränsen för hur små samt få äggblåsorna får vara vid äggplock?

Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag själv inte vet svaret, men ja måste säga att ja förstår om du är sjukt nervös, spänd och förväntansfull för morgondagen! Måste va extremt pressande att vara i din situation :(

Jag ska oxå på ul och blodprov imorgon för andra gången denna vecka. Har fått höja dosen till 225 jag med.

I måndags när jag va in hade jag 10 blåsor, de va runt 8-10mm stora så de såg bra ut, men värdena i blodet va lågt så därför jag fått höjd dos sen dess.

Hoppas att allt ser bra ut imorrn för oss båda! Uppdatera gärna om hur det går!

Är det första försöket? Korta protokollet?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017