• Hornkatten

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-05-30 12:52:32 följande:

Ah, jag har oregelbunden cykel så det kan vara det :)

Jag har aldrig haft oregelbunden cykel men tror det är sophiahemmets rutin med lång Lutinus behandling. Ska fortsätta med dem 21 dagar till efter testdag... är så sjukt trött på dem nu men man vill ju göra de bästa för den där inne.
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-06-01 07:29:01 följande:

Jag mår illa lite stundvis. Inte hela tiden men de kommer ibland. Däremot har jag ont i magen på nätterna. Vet inte varför :( någon mer som har det?? Har haft det i säkert 4 nätter nu. Hoppas inte de är mf på gång.... inget blod över huvud taget och tuttarna gör inte ont som jag annars har varje mens..

Jag mår illa till och från olika tider och dagar. Har köpt hem ett åksjukearmband i förebyggande syfte om de blir värre.

Hade mycket värk på kvällarna förut men nu känner jag inte av de så mycket heller. Läste på lite om de och är man orolig så är de bättre att man ringer sjukvården en gång för mycket än för lite. Men skulle inte oroa mig så mycket om de inte kommer blod eller extrema flytningar.

Försöker själv tagga ner lite och inte tänka på de. De första veckorna var jag så glad och ville bra skrika ut att jag va gravid. Men höll de inne så klart..känns som att man sitter på världens hemlighet. Är i vecka 6 nu och det är ju så mycket som kan hända än så ska hålla mig tills efter ultraljudet innan jag berättar för mina närmsta tänkte jag. Chefen på jobbet vet och några till som har varit väldigt inblandade.
  • Hornkatten
    riskakan91 skrev 2017-06-03 12:30:26 följande:

hej!

nu har jag läst igenom alla inlägg i den här tråden!

tänkte att jag hoppar in nu.

jag är 26 år och min man är 36 år och han har en dotter sen tidigare.

jag har haft en väldigt smidig period med första ivfförsöket, gjorde korta programmet. äggplocket gjorde sjukt ont, men dom fick ut 12 st!

ett av dom åkte in i mig igår

så är alltså på ruvdag 1 idag.

är så sjukt rädd att göra något fel, vågar knappt röra på mig

tycker det är jobbigt att jag måste kissa och bajsa haha..

jag har så svårt att se att se mig gravid, har liksom aldrig trott att det är möjligt..

det är det jag och min man bråkar om mest han tycker att jag är negativ för att jag vill förbereda mig på det värsta. och jag känner press för att han är typ stensäker att det kommer gå på första försöket.

jag hoppas att han har rätt!!

det här blev lite babligt, sorry.. vet inte riktigt hur familjeliv fungerar men gör ett försök 

Välkommen!

Va kul att ni har kommit så långt! Men ja det är ju jättejobbigt att man inte riktigt vågar hoppas och med all väntan. Kanske skulle ni må bäst av att försöka hitta på annat som tar upp er tid nu när ni väntar? Inte alls kul med stress och att ni bråkar.

Tycker inte du ska va rädd att de ska gå fel. Man får ju inte missfall för vad som helst. Om man får missfall så är det ju för att man får ett hårt slag mot livmoder eller att det är något fel på embryot. Ni kanske kan försöka lägga mer tid på varandra och se de här som en tid för att ta hand er lilla familj innan den blir större.

Även om man inte lyckas på första försöket så är man ju ändå ett steg närmre barn än man var innan. Kämpa på :)
  • Hornkatten

Jag var också på infosamtal på MVC igår. Tyvärr kändes det inte så bra med barnmorskan som jag har blivit tilldelad. Hon var jättesnäll men kände inte att vi hade personkemin så får se hur jag gör innan nästa besök. Jag fick med mig papper att fylla i till inskrivningsbesöket och lite infopapper med bland annat telefonnummer om något är akut.

Sen gick vi igenom symptom, tips och de som är förbjudet (alkohol och droger). Hon så till mig att jag redan verkade ha koll på allt vilket kanske stämmer men ändå skönt att gå igenom allt tillsammans.

Jag tänkte bara höra hur alla som har plusat mår? Själv går jag in i vecka 8 imorgon och började må så sjukt illa i måndags och jag vill bara sova. Har än så länge provat åksjukearmband men de har inte varit så effektiva så ska försöka få tag på något starkare idag.

• Hornkatten

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

• Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-06-20 07:45:52 följande:

Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!

Jo det var underbart att se att allt låg rätt och var i bra storlek. Vi fick se navelsträng, vart ryggraden börjar växa och hur den låg.

Jag hoppas det går bra för dig! Alla har ju inte likadana symptom så du kanske bara är lyckligt lottad? :)

Själv har jag inte haft så ont i brösten på länge och började inte må riktigt illa förrän jag gick in i vecka 7.
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-06-20 09:55:48 följande:

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

Grattis!! Fick ni något beräknat datum också? :D
  • Hornkatten

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

• Hornkatten

• Hornkatten

• Hornkatten

• Hornkatten

• Hornkatten
    Jangeles skrev 2017-12-08 08:51:36 följande:

Gravid i vecka 32 här :) beräknad att föda 4 februari.

Hur går det själv?

Jo är i vecka 33 och är planerad att föda 29/1. Vad kul att de ändå blir några fina bebisar av allas försök! :)

Har du kollat kön? Vi ska i alla fall få en liten kille.
  • Hornkatten
    Jangeles skrev 2017-12-08 18:07:14 följande:

Ja verkligen! Tänk om man visste detta i våras, då vågade jag knappt hoppas på något.

Grattis! Vi har kikat och det blir en flicka (var helt säker på att jag väntade en pojke och drömmer bara om att jag föder pojkar så det känns så ofattbart haha)

Hur såg era historier ut? Många försök i bagaget? Syskon? (orkar inte bläddra tillbaka)

Detta var vårt första försök, varit barnlös i cirka 3 år

Åh då har du tvärt om än mig haha. Jag var bombsäker på att de va en tjej..men nej det är en välutrustad kille.

Det är vårat första barn på första försöket efter ca 2års försök på egen hand. Dessutom blev de här de enda embryot som klarade sig så vågade absolut inte hoppas på att de skulle bli så bra som de blev. Vi får se om vi lyckas göra syskon på egen hand eller om vi får ta hjälp igen. Vet redan nu att jag inte vill ha ett ensambarn (är de själv nämligen) och läkarna tror att vi ska kunna få barn normalt med lite tur. Så det blir spännande att se om vi lyckas eller ej.

Har ni tänkt något på fler barn eller så?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017