• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

STHLMivf17 skrev 2017-05-03 22:27:11 följande:

Grattis till att ni är igång! Jag var borta från FL ett par dagar men här har det hänt grejer ser jag :)

Vad skönt att du inte hade ont av första sprutan. Känner mig lite nervös faktiskt nu när det närmar sig.. är egentligen mest oroad för överstimuleringen.

Håller tummarna för att allt går som det ska för dig. Ska läsa vidare allt det jag missat här i tråden.

Ja nu är jag igång. Tagit tredje sprutan ikväll nu. Och som du kanske läst vid dedär laget så är de dags för blodprov imorgon bitti. Sen ringer dom mig på fredag morgon om hur de ser ut. Hoppas såklart att de ser bra ut, men ja kan inte låta bli att tänka att tänk om de inte ser bra ut? Om de ser att ja redan är på väg att bli överstimulerad, va händer då?? Nått du hört? :)

Är mensen på g åt dig eller hur ser de ut? För visst skulle du få den på fredag eller hur var det? :)
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-04 18:24:47 följande:

Så spännande!!

Om du blir överstimulerad tror jag att de antingen avbryter eller tar ägglossningssprutan tidigare. Det är så jag minns förklaringen, men jag kan ha fel. Kolla imorgon när du tar blodprovet vad som händer. Vår dos är ju satt på lägsta så du behöver nog inte oroa dig. Det verkar vara lite "prestige" i att ha noll antal överstimulerade patienter :)

Mensen är definitivt på G, hade lite blodiga flytningar igår, inget idag, men säkert imorrn eller lördag. Hoppas på imorrn så att vi kan komma igång nån gång och få det överstökat ;)

Har skickat in blodprovet imorse med expresspost . Har 10 mil enkel resa till kliniken så dom tyckte att jag kunde skicka det på posten istället för att åka hela vägen imorgon när jag ändå förmodligen måste dit på måndag oxå på ul. Dom ringer imorgon fm/dag för att meddela hur provet set ut... håll tummarna åt mig att de ser bra ut! :)

Spännande att mensen snart är igång, det betyder att du oxå får börja med sprutorna snart!! Så skönt. Kommer gå bra! :) min sambo har fortfarande sprutorna på mig, vågar inte själv fast ja vet nu att de inte gör ont. Haha :)

Och imorse tog han blodprovet på mig oxå, fick hämta grejer på vårdcentralen så gjorde vi de imorse innan jobbet. Smidigt att ha en karl som jobbar inom vården i dessa sammanhang måste ja säga :)
  • Mjbo

Någon mer än mig som ser ut som en prickig korv efter sprutorna på magen?

Man har ju endel kvar att ta, så jag antar att de kommer se lagomt kul ut innan man är klar med detta :)

Hur går det för er andra?

• Mjbo

En liten uppdatering från mig kommer här :)

Dom ringde från kliniken nyss och meddelade att dom fått mina provsvar, allt ser bra ut än så länge! så glad. Tackar min kropp för det :D

Men, hon sa att de va lite tidigt för att avgöra än om de är överstimulering på g eller inte.. så jag hoppas att allt fortsätter såhär. Ska fortsätta med Bemfola 150ml. 
    Imorgon kväll ska jag även börja med urgalurtan, så imorgon är de två sprutor varje kväll. 
    Någon som har erfarenheter av den sprutan? är den "värre" än bemfolan?

Sedan blir det ultraljud och blodprov på måndag morgon.Hur går det för er alla andra??

• Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-05 16:09:22 följande:

Åh, just prickig-korv-delen ser jag inte fram emot. Hahha, tur att det inte är badsäsong ännu, jag kommer se exakt likadan ut. Har ytliga blodkärl och får lätt oförklarliga blåmärken, så jag kommer säkert vara både blå och prickig ;)

Haha precis som jag då. Ytliga blodkärl och får typ blåmärken bara någon rör mig med stadig hand, om man säger så :p

Gud va roligt att du är igång du med. Jag är laddad för din skull med :D

Va bra att de gör blodprovet tidigare, de gjorde dom på mig med som sagt, det känns lugnande tycker jag. Bara att hålla tummarna att de fortsätter vara bra värden nu så att allt ser bra ut på ul på måndag.

Nu är grillen tänd i finvädret. Önskar dig en trevlig helg!
  • Mjbo
    Acceber87 skrev 2017-05-06 07:23:36 följande:

Hej tjejer!

Vad roligt att hitta en tråd med fler som är i samma situation som mig själv! Jag och min sambo har försökt i lite mer än två år nu och ska nu i maj göra första försöket med IVF. Vi blev spontant gravida efter kontraströntgen av äggledarna i vintras men som tyvärr slutade i ofostrig graviditet, så det borde väll funka antar jag bara det att det inte vill sig på nått konstigt sätt... Idag ska jag iaf ta första sprutan med Gonal-f, är så himla nervös och spänd inför allt det här! Känns som att hela maj nu kommer vara i pausläge och att allt kommer handla om sprutor & besök på Fert.enh. Det är det såklart värt för vi vill inget annat än att få till en liten bebis just nu!

Jag hittade en bra app förresten som heter Behandlingsdagboken, sökte i app store på IVF, och hittade den, där kan man lägga in villa sprutor man ska ta och vilken klinik man går hos, super bra faktiskt, om man inte gillar papper och inte vill skriva i sin vanliga kalender

Välkommen! :) spännande att du är igång du med! Jag va oxå super nervös inför första sprutan. Men nu går de bra. Ikväll ska jag även utöver bemfolan ta orgalutran sprutan, har fått för mig att den kommer göra ondare men jag hoppas inte :)

Tack för tips på app! De ska jag kolla upp :)
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-06 18:38:12 följande:

För mig så sved den andra sprutan lite men de går över ?

Jag var på ultraljud igår igen och denna gång hittade de ca 10 äggblåsor som ska plockas ut på tisdag. Får se hur pigg man är den dagen. Nu är det bokad preliminär insättning på torsdag också men vi får se.

Hur går de för alla, någon som känner några biverkningar?

Själv känner jag mig väldigt trött, tycker jag får mer svettningar och flytningar. Man känner sig inte direkt jättefräsch men de måste de väl vara värt.

Oj men va roligt!! Spännande att de är så nära för dig! Jag är lite nervös för utplocket måste jag erkänna. Men somdu säger de är klart de är värt de.

Jag känner inte jätte mycket biverkningar mer än att humöret är lite överallt... och lite värk i magen på kvällarna efter sprutorna men annars går de rätt bra. Nu dags för sprutor.. Ha en trevlig lärdags kväll flickor:)
  • Mjbo

Kul att vi börjar bli så många som är igång med sprutorna vilken dag som helst nu..känns bra att man var någon att dela alla tankar och funderingar med tycker jag.

Hoppas att det går bra för alla.

Jag har nu inne på dag 5 av sprutor, korta protokollet. Från och med idag tar jag ju två sprutor varje kväll, börjat med orgalutran idag. Den gjorde inte alls ont att spruta, men blev hemskt irriterad i huden snabbt efteråt och det svider och kliat även nu. Är rött och svullet även nu 1,5 timmar efter..

Någon mer som de blivit så för av orgalutranen??

• Mjbo
    fanola skrev 2017-05-07 02:06:10 följande:

Hej!

Va roligt att så många är här å ska sätta igång! Hoppas alla lyckas!

Jag fick exakt likadant med orgalutranen! Kliade också en del.. Men för mig vart de lite bättre för varje spruta så hoppas de lugnar ner sig för dig också!

Lycka till!

Okej va skönt att höra, får hoppas att de är lite bättre ikväll då :)

Tack så mycket. Lycka till till dig med!
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-07 11:40:30 följande:

Åh vad jag känner igen mig! Ska ta ovitrelle ikväll och vara utan medicinering imorgon för utplocket på tisdag. Det är spännande och jag har fått lite nytt hopp men samtidigt vågar jag inte riktigt vara glad. Jag vet inte om jag skulle orka de nedslagen. Efter alla månader med hoppet som livslåga så vill man inte tappa de igen.

De få som vet vad jag går igenom är så positiva och tror att allt ska gå bra men jag orkar inte de. Blir de bra så kommer jag bli överlycklig men blir de dåligt så vill jag inte ha byggt upp för mycket. Jag hoppas bara att jag vågar pusta ut lite om jag skulle bli gravid så jag inte går och är orolig då med.

Precis just så känner jag med. De få som vet om det är så himla positiva så man nästan blir lite irriterad..

Känner igen mig sååå mycket i det du skriver. Skönt att de inte bara är jag som känner så..
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017