• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

A1987 skrev 2017-05-19 19:06:09 följande:

Oj, jobba, det skulle jag inte ha kunnat tänka mej :D kanske det bara är dina äggblåsor som fyllt sej med vätska och orsakar svulnaden :)

Jag har ett kontorsjobb, därflr jag kunde jobba. Annars hade det nog inte gått. Men som sagt jag trodde inte de va möjligt att bli överstimulerad av "bara" 8 ägg? :(

Jag hoppas att det bara är äggblåsorna som är lite svullna, men det gör fortfarande ordentligt ont när jag sätter mig ner, känns som att allting lixom trycks upp :p
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-19 19:37:06 följande:

Ja på vardagarna så går det hyfsat, försöker hålla mig sysselsatt på jobbet. Men nu kom helgen.. funderar på att tjuvtesta på söndag, då har det gått 10 dagar från äggplock och 5 dagar från återförandet. Då borde väl inte ägglossningssprutan ge utslag?

Nä de är väl ca 10-12 dagar efter ägglossnings sprutan kan ge utslag, så det är lite osäkert. Jag kommer nog testa varje dag så ja förstår dig helt och hållet om du testar haha :D återkom med besked hur de fått varje gång:D
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-19 21:31:21 följande:

Hittade detta på FASS om ovitrelle:

Graviditetstester

Du kan få ett falskt positivt testresultat om du gör ett graviditetstest på serum eller urin i upp till 10 dagar efter att du har tagit Ovitrelle. Prata med din läkare om du är osäker.

Om jag testar på söndag så är det bara en 12 dagar efter, då borde det inte vara risk för falskt positivt va?

Haha ja självklart! Det är ju svårt att hålla sig men jag vill gärna undvika ett falskt positivt test, även om det lockar att bara få se ett plus för en gångs skull..

Nej då borde de ju inte va falskt positivt om de står så på fass! Gud va nära du är nu, jag är så avis!! :D haha. Tänk om du får plus! Vilken känsla! Men kom ihåg att ha i baktanke att de kan va felvisande, oavsett negativt eller positivt om du tar tidigare, så du inte blir besviken mer än nödvändigt ;)

Hoppas så för din skull! Vilken dag va de du gjorde din insättning? Minns inte riktigt.. :/
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-20 06:51:31 följande:

Ja, det är ju ändå testet den 29:e som gäller, och det är ju väldigt stor risk att det är alldeles för tidigt. Men ändå så svårt att hålla sig :)

Haha nä nu är det mycket dagar att hålla reda på i gruppen så det är inte så lätt. I tisdags, den 16:e :)

Just det du gjorde återföringen samma dag som jsg gkorde äggplocket:)

Ja jag förstår att de är svårt att hålla sig. Ja är glad om ja ens kan hålla mig en dag efter 10e dagen efter sprutan haha :D stort lycka till om du tar test imorgon!! Jag ska på återföring imorgon. Sjukt spännande! :)

De gör inge ont med återförandet va? :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-20 08:03:48 följande:

Åh, va spännande! Nä, det svider till lite när de för in katetern i livmodern, typ som ett cellprov, och det är bara i en sekund typ :)

Dåså :) va bra.

Tack för de lugnande orden :)

Hur gamla va ni du och din sambo? :)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 07:48:11 följande:

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?

Jag började med mina den 18e. Har återföring imirgon den 21a :) skulle inte ta varken morgon eller lunch innan återföring, utan endast på kvällen den dagen :)
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-20 17:23:41 följande:

Idag fick vi tillbaka ett embryo :) själva ingreppet fick snabbt och nästan smärtfritt.

Nu har vi ytterligare 4 embryon som skulle få några dagar till på sig så får vi brev hem om de lyckas frysa ner något (hoppashoppashoppas!!!!)

Hade lite vätska i buken (förstår då varför jag har rätt ont i magen fortfarande)

Testdag 2/6, nu jäklar kör vi :)

Åh så spännande!!! Jag får en 5dagars tillbaka imorgon och har testdag den 3/6 :D kul att vi ligger så lika i tiden!
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-20 18:26:43 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Vårt andra ivf, gjorde första försöket i oktober. Två till frysen då men inget gick vägen. Troligen tidigt missfall sista gången.

Är på ruvardag 1 nu. 15 blåsor blev 8 befruktade ägg, vilket är bättre än senast. Själva äggplocket var hemskt. Jag är svårbedövad och bedövningen tog inte riktigt på höger äggstock så jag skrek och nästan hyperventilerade av smärta. Mådde dock bättre än första gången efter det - då fick jag åka hem från jobbet dagen efter för jag knappt kunde gå, nu tog jag en rejäl långpromenad dagen efter...

Idag har jag legat hela dagen och sovit. Lätta kramper i livmodern, antar att det är lutinus som spökar. Hur mår ni andra? Fler ruvare?

Jag är oxå extremt svårbedövsd så äggplocket va hemskt för mig med. Idag 4 dagar senare är första dagen jag ens får på mig ett par byxor igen, men gör ont än när jag sätter mig ner och när jag går för mycket.. så där känner jag igen det du skriver :p

Jag blir ruvare imorgon! Ska sätta in en 5 dagars blasto imorgon. Såå Förväntansfull :) sen testdag den 3 juni.

Fick ut 7 ägg, 6 blev befruktade så ett ska in i morgon:)

Stort lycka till!! :)
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-20 20:39:22 följande:

Tack!

Vi har testdag 7 juni men kommer säkert att testa innan. Hoppas vi får några till frysen också..

Är det ditt första ivf?

Lycka till i morgon!

Undra hur det kan skilja sig så med testdagar mellan olika kliniker. Jag sätter ju inte in min förens imorgon och har ens testdag 4 dagar innan dig. Knepigt.

Hoppas iallafall att det går vägen för oss alla! Tack för dina lyckoönskningar!
  • Mjbo

Uppdatering!

Nu har jag varit och stoppat in en perfekt 5dagars blasto :) <3

2 åkte till frysen idag, och 3 st skulle odlas till imorgon och frysas då om de överlever:)

Allt gick bra och överföringen kändes inget alls. Så nu är jag officiellt ruvare! Så förväntansfull och glad. Testdag den 3 juni, om 13 dagar alltså. Men jag kan garantera att ja kommer testa innan dess haha :D

Hur går det för er? :)

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017