gammelpysen skrev 2017-05-20 18:26:43 följande:
Hej alla,
Hoppar in här. Vårt andra ivf, gjorde första försöket i oktober. Två till frysen då men inget gick vägen. Troligen tidigt missfall sista gången.
Är på ruvardag 1 nu. 15 blåsor blev 8 befruktade ägg, vilket är bättre än senast. Själva äggplocket var hemskt. Jag är svårbedövad och bedövningen tog inte riktigt på höger äggstock så jag skrek och nästan hyperventilerade av smärta. Mådde dock bättre än första gången efter det - då fick jag åka hem från jobbet dagen efter för jag knappt kunde gå, nu tog jag en rejäl långpromenad dagen efter...
Idag har jag legat hela dagen och sovit. Lätta kramper i livmodern, antar att det är lutinus som spökar. Hur mår ni andra? Fler ruvare?
Jag är oxå extremt svårbedövsd så äggplocket va hemskt för mig med. Idag 4 dagar senare är första dagen jag ens får på mig ett par byxor igen, men gör ont än när jag sätter mig ner och när jag går för mycket.. så där känner jag igen det du skriver :p
Jag blir ruvare imorgon! Ska sätta in en 5 dagars blasto imorgon. Såå Förväntansfull :) sen testdag den 3 juni.
Fick ut 7 ägg, 6 blev befruktade så ett ska in i morgon:)
Stort lycka till!! :)