Första gången IVF Maj 2017
Jag hoppar gärna in här. Jag ska ta min första spruta idag. Har också opererat bort äggledaren fast bara den ena.
Jag hoppar gärna in här. Jag ska ta min första spruta idag. Har också opererat bort äggledaren fast bara den ena.
Ja lycka till med sprutorna. Hoppas d går bra.
Jag fick min mens idag. Men efter operationen så har jag fått kraftig mensvärk första dagen så har vart sängliggandes i fosterställning hela dagen, hoppas att det här är sista mensen på ett tag nu.
Trodde att jag skulle börja med spruta idag men dubbelkolla och såg att jag ska ta första på onsdag. Korta metoden.
Skönt att höra att det inte gjorde ont. Jag ska ta puregon 150.
Jag opererades i dec. När blev du opererad?
Jag vet inte riktigt varför men jag fick ett schema att följa så om min mens hade kommit igår skulle jag ha börjat med sprutorna idag men nu när det kom idag (måndag) så ska jag börja på onsdag. Vet inte logiken, den ända teorin jag har är om det kan styra och påverka så att ägglossningen inte infaller på en helgdag, annars vet jag ej.
Jag är 29 och min sambo är 10 år äldre. Jag har inga egna barn bara en bonustjej :)
Du/ni som börja med spruta igår, har ni känt av de nå idag?
Dags för första sprutan ikväll. Men imorgon ska jag på jobbresa, tor till fre och bo på hotell. Känns lite meckigt eftersom sprutan ska förvaras i kylen. Jag åker tidigt på morgonen men kommer inte till hotellrum fören på kvällen, finns eventuellt tillgång till kyl på arbetsplatsen/erna. Jag får nog försöka lösa det med kylväska men känns inte optimalt :/
Precis, det tänkte jag fråga er. Hur har ni gjort, har ni berättat för andra? Chef,kollegor, vänner, familj?
Vi har berättat för chef, min familj och nära vänner men inte för övriga kollegor och andra.
Nu är första sprutan tagen. Hoppas jag också slipper biverkningar. Speciellt för sambon skull, han är helt slut redan innan sprutorna av mitt humör.
Jag känner mig väldigt trött sen jag började med sprutorna, kroppen är bly och så blir jag hungrigare än vanligt. men det är väl bara att vänja sig.. :p idag va jag in och tog blodprov och blev uppringd vid lunch att mina värden är för höga. Ska sänka ifrån 150 till 75 enheter av Puregon. Jag hade ultraljud inbokat till onsdag men fick d flyttar till imorgon istället. Får se hur det går..
Stort tack Mbjo.
Gjort ultraljud nu. Hade många blåsor, hängde inte helt med i hur många det var men över 12st och några var klara och några skulle bli klara imorgon. Jag skulle få mer info i eftermiddag men ev. äggplock på fredag. Känns som om det går lite fortare än vad dom hade tänkt sig..
Det blir äggplock på fredag.
Som jag förstod det så var dom klara när dom var 17 enheter stora. Någon jag hade var 18 och ett par 15 och några 12. Växte 2enheter per dygn om jag förstod rätt.
Sista sprutan imorgon :)
Jag vet inte om det är millimeter eller mindre, det framgick inte. Tror inte cm iaf ^^
Jag har också börjat blöda. Känns jättejobbigt men har samtidigt inte gett upp. Känns inte som mens men jag vet inte. Jag fortsätter med tabletterna och testar på testdagen om en vecka. Jobbigt att inte veta..
Idag kom det ut blod på grejen man sätter in lutinus med. Ruvardag 5. Oj vad ledsen jag känner mig. Försöker intala mig att det fortfarande kan vara lugnt, men det är väldigt svårt även om gyn sa att det kunde bli så.
Är förvånad över min starka reaktion, hoppades nog verkligen att det skulle funka nu direkt.
Förra stimulerade cykeln kom mensen dag 11, imorgon alltså översatt i ivf.