STHLMivf17 skrev 2017-04-29 21:40:26 följande:
Välkommen kastrullen! Härligt att vi är fler som kan följas åt och peppa varann!
Jag ska börja med gonal-f om en vecka. Hur mår du efter sprutorna, har du blivit mycket påverkad och i så fall på vilket sätt? Har inte hittat någon bra tråd som beskriver gonal-f ännu och är lite orolig för hur min kropp kommer reagera. Jag har stor äggreserv vilket ger hög risk för överstimulering. Vi kör korta protokollet. Vad skönt att ni redan fått datum för äggplock!
Tack! :)
Jag mår bättre nu än vad jag gjort under tiden med nässprayen. Då hade jag konstant ont i huvudet, trött och svettades hur mycket som helst på nätterna. Nu svettas jag inte alls på nätterna, men har fortfarande lite huvudvärk. Däremot har jag varit lite illamående och det kör i magen. Men jag tycker inte det är så farligt.
Aha, va spännande! Jag har läst att överstimuleringssyn är en rätt vanlig biverkning, men håller tummarna för att vi ska slippa det.
Ja det har gått snabbt vilket är skönt. Var till sjuksköterska sista mars, och fick påbörja långa protokollet knappt två veckor senare. Min cykel var bra tajmad med klinikens möjlighet att ta emot oss.