anthle skrev 2017-03-06 08:31:14 följande:
Har en 9v valp som konstant bits. Är det vanligt?
Riktigt jobbigt för alla i familjen.
Samt vägrar gå i koppel. Han sätter sig ner och vägrar resa sig.
Vad gör man?
Han är även hyper när han vaknat för att sedan slockna.
Inget mellanting.. vznligt?
Här skriver du att den bits.
anthle skrev 2017-03-07 08:36:59 följande:
Nu har vi ju haft två valpar tidigare och inte haft det problemet. Och allt är ju relativt så det är ju lite omoget dömt.
Det är som att säga att mitt barn fick kollik, det är jobbigt och att ni svarar "barn kan få kollik, ni borde inte skaffat barn.
Mankan ju fortfarande tycka saker är bra/mindre bra även om man är med på noterna.. Lite bitande tyckte vi var väntat men att valpen hugger efter allt som kommer nära var lite som en chock.
Här skriver du att den hugger allt ?
Wow du verkar oberäknelig. Får man fråga om dom tidigare hundvalparna lever idag ? O såklart den vill utforska världen. Jag hade köpt massor leksaker den kan bita på och sen sagt ifrån och visat att den får bita på sia leksaker och inget annat, såklart på ett lekfullt sätt !
Hur kan en valp inte vilja gå i koppel ? Hur svårt ska det vara att sätta ett koppel på den ? Och den styr, du styr o om du är stram såklart att den då motsätter sig kopplet. Nu säger dom flera hundägare att hunden inte ska bita i kopplet. Men jag har låtit mig hund göra det, och vi har roligare tillsammans där vi körförsiktig dragkamp så hon har inga problem med att stanna och låta mig sätta på henne kopplet. Dock svårare att å framåt ibland men då busar man o springer några steg tåt den riktning man vill. Man BJUDER på sig själv istället för att se den som ett problem !