• 1234568

Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.

Anonym (Sambon ger mig dåligt samvete.) skrev 2017-03-07 18:53:29 följande:
    Mina små barn går inte på fritids när jag är ledig som jag skrev tidigare. när jag sover efter mitt arbete är de på fritids till 16. Det är då jag åker med min stora dotter.
    Så du menar att du struntar i att sova mer än några timmar. Åker och hämtar stora dottern och tar henne till stallet, medan du lämnar de små barnen på fritids till 16?

Jag finner faktiskt fel i den matematiken..
    Kanske inte just den delen att du ger din stora dotter den här tiden. Men din lediga tid borde fördelas jämt med de andra barnen. Ena veckan ge den tiden till din stora dotter, och andra till dom små låter ju betydligt rättvisare.

Risken är nog att dom små växer upp och lägger ihop hur du fördelat tiden så orättvist, och kommer känna sig bortprioriterade.

Och när du jämför tiden du spenderar med dom små i bilen med tid i stallet med din stora flicka är ju patetisk.
    Det ena är ett "måste", och inte att göra något kul och extra med mamma. Det andra är något du väljer, och din stora flicka får göra något kul med mamma.

ungefär som att jag som har tvillingar skulle ta med ett av barnen till simhallen, och sedan ta med det andra till posten för att hämta ett paket..och påstå att nu var det rättvist..
Svar på tråden Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.