Jehova gör dig modig
Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.
Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.
Vilka då?
Att spekulera om mig är fruktlöst!
Jag spekulerar inte, utan meddelar faktum. Det är inte fruktlöst, snarare upplysande.
Ja Ja tro vad du vill...
Hur frimodiga är ni som lämnar era barn ensamma på onkolog avd för att det är Jehovas vilja att barnet ska dö för att det fått sjukdomen för att hen inte är troende nog? FY FASAN!!!
Nej, det du säger är skitsnack...
Det handlar inte om olika översättningar... Jehovas har en annan bibel. Du är så okunnig så det är skrämmande.
Om du nu vill svartmåla Jehovas genom att verkar vara en än mer fanatisk medlem än vad de brukar vara så kunde du väl iallafall läst på så att du inte kläckte ur dig skitsnack... Så som metaforen om korset. Jehovas tror inte på korset, så de skulle aldrig använda den liknelsen när det kom till tro.
Nu är jag själv inte ett fan av Jehova, jag är inte uppvuxen inom dem själv, men har stora delar av familjen som är med där. Så jag vet hur illa det kan vara. Men att ljuga ihop att man är medlem för att svartmåla dem är bara idiotiskt!! Du hade kunnat ta så mycket som är sant och som man vet och skrivit om istället. Men nej du ville vara rolig och låtsas att du är medlem när du faktiskt inte kan något om dem vilket gör att du bara verkar idiotisk och patetiskt, istället för att visa på det negativa med Jehovas vittnen...
Gud skapade oss med den fria viljan så att vi skulle kunna tänka själv. Något som dessutom Jesus ideligen uppmuntrade, att använda sitt intellekt och dra slutsatsen själv, därav de många liknelsena.
Nej, det du säger är skitsnack...
Det handlar inte om olika översättningar... Jehovas har en annan bibel. Du är så okunnig så det är skrämmande.
Om du nu vill svartmåla Jehovas genom att verkar vara en än mer fanatisk medlem än vad de brukar vara så kunde du väl iallafall läst på så att du inte kläckte ur dig skitsnack... Så som metaforen om korset. Jehovas tror inte på korset, så de skulle aldrig använda den liknelsen när det kom till tro.
Nu är jag själv inte ett fan av Jehova, jag är inte uppvuxen inom dem själv, men har stora delar av familjen som är med där. Så jag vet hur illa det kan vara. Men att ljuga ihop att man är medlem för att svartmåla dem är bara idiotiskt!! Du hade kunnat ta så mycket som är sant och som man vet och skrivit om istället. Men nej du ville vara rolig och låtsas att du är medlem när du faktiskt inte kan något om dem vilket gör att du bara verkar idiotisk och patetiskt, istället för att visa på det negativa med Jehovas vittnen...
Visst har man rätt att bryta kontakten med familj och vänner. Och som du säger så är det kanske det man behöver göra i vissa fall.
Att kollektivt frysa ut andra personer är däremot grymt, hänsynslöst och oempatiskt. Det finns undersökningar som pekar på att sådan behandling kan vara värre för individen som blir utsatt för det än fysisk tortyr. Utfrysning är destruktivt och skadar och splittrar och är därför oetiskt.
De medlemmar som väljer att fortsätta att hålla kontakten med en utesluten vän när de vet de potentiella konsekvenserna av detta är de som är de verkligt modiga i det här fallet! Det finns massvis med "vittnen" som för länge sedan insett att allting är lurendrejeri, men som ändå väljer att vara kvar eftersom kostnaden att gå ut öppet med detta är kan blir så oerhört hög. På dessa faktorer bidrar till att fler människor förblir fångna i sekten.
Om Jehova finns på riktigt och stöder uteslutningspraxisen och förväntar sig att medlemmar ska sluta umgås med före detta döpta medlemmar borde varje samvetsgrann individ säga åt honom (om man nu kan kontakta honom) på skarpen att dessa krav han har här är orimliga, orättvisa och i högsta grad kärlekslösa och omoraliska.
Jag citerade fel inlägg. Vet inte riktigt hur det gick till.