• Twin peaks

Jehova gör dig modig

Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.

• Svar på tråden Jehova gör dig modig
  • Anonym (Ja du)
    Twin peaks skrev 2017-02-26 22:03:16 följande:

Besök jw.org och bilda dig en balanserad uppfattning.

Balanserad hahaha. Direkt från hjärntvättarna själva. Årets roligaste skämt.
  • Anonym (Inte JV)
    Anonym (Ja du) skrev 2017-02-26 21:51:42 följande:

Ja det borde man ju förstått att man skulle få ett så korkat svar av någon hjärntvättad från Jehovas vittnen som inte förstår att sekten är farlig.

Ts är inte ett Jehovas vittne, men utger sig för att vara det av någon outgrundlig anledning...
  • Twin peaks
    Anonym (Inte JV) skrev 2017-02-27 12:02:12 följande:

Ts är inte ett Jehovas vittne, men utger sig för att vara det av någon outgrundlig anledning...

Att spekulera om mig är fruktlöst!
  • Mandel
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:10:20 följande:
    I vissa fall kan ens anhöriga faktist fungera som gift i sitt liv. Oftast inte men det finns fall då man bör bryta kontakten med vissa anhöriga.
    Om de missbrukar droger eller alkohol, är kriminella eller våldsamma så svar ja, annars inte
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:21:06 följande:
    I svåra tider måste vi vända oss till Jehova. När krig och förföljelse kommer, eller när farsoten står inför dörren.
    Jag vänder mig gärna till hen om hen törs visa sig för då ska jag skälla ut vederbörande efter noter.
  • Mandel
    Anonym (Ja du) skrev 2017-02-26 22:13:14 följande:
    Balanserad hahaha. Direkt från hjärntvättarna själva. Årets roligaste skämt.
    Jag har blivit trakasserad av JV. Inte ett dugg roligt. 
    Jag drev med dem och sedan trodde de att jag ville gå med i deras märkliga sagoförening.
    De sökte på min adress och tog reda på mitt telefonnummer och ringde på hemtelefonen och jagade mig. De kom på oanmälda besök och vägrade ge sig trots att jag gång på gång tackade nej.
    Till slut blev jag tvungen att vara otrevlig och då gav de sig...
  • Anonym (varför?)
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:40:59 följande:
    Jag läser mest folkbibeln, föredrar faktist den framför Nya världens översättning. Men det är riktigt att vi egentligen lär ut att Jesus dog på en påle istället för ett kors.

Men Jehovas använder inte den vanliga bibeln....

Förstår inte varför du ljuger... Saken är den att Jehovas är illa men det behövs inte folk som fejkar dem... Folk vet redan om att det är en konstig sekt...

• Twin peaks
    Mandel skrev 2017-02-27 14:31:03 följande:

Om de missbrukar droger eller alkohol, är kriminella eller våldsamma så svar ja, annars inte

Kan finnas andra orsaker med.

• Twin peaks
    Anonym (varför?) skrev 2017-02-27 15:04:22 följande:

Men Jehovas använder inte den vanliga bibeln....

Förstår inte varför du ljuger... Saken är den att Jehovas är illa men det behövs inte folk som fejkar dem... Folk vet redan om att det är en konstig sekt...

Nej i vanliga fall använder vi inte den. Men vi är inte förbjudna att läsa andra översättningar.
  • Mandel
    Twin peaks skrev 2017-02-27 16:05:39 följande:

Vilka då?
Svar på tråden Jehova gör dig modig