Inlägg från: Twin peaks |Visa alla inlägg
  • Twin peaks

Jehova gör dig modig

Fjäril Vingad skrev 2017-02-26 14:57:26 följande:

JV tror ju inte ens på korset. Tror inte på att du är ett vittne. Studerar, möjligen, och har inte lärt dig allt ännu.

Det finns BTW inget mod i att som ett blint får följa sina ledare, oavsett vad för smörja de predikar från podiet. Det är modigt att tänka själv, att ifrågasätta!

Ifrågasätter du världen något?
  • Twin peaks
    Fjäril kär skrev 2017-02-26 15:03:03 följande:

Gud skapade oss med den fria viljan så att vi skulle kunna tänka själv. Något som dessutom Jesus ideligen uppmuntrade, att använda sitt intellekt och dra slutsatsen själv, därav de många liknelsena.

Jehova är allsmäktig och ser helhetsbilden. Det gör dock inte vi.
  • Twin peaks
    Fjäril Vingad skrev 2017-02-26 15:15:36 följande:

Ständigt. Och numera är jag fri att ifrågasätta.

Du har gjort ditt val...
  • Twin peaks
    Anonym (Wellpapp) skrev 2017-02-26 15:17:44 följande:

Ts, jag hoppas du är medveten om att sån här typer av inlägg INTE är okej att göra som ett Jehovas vittne?

Jag är inte perfekt, jag gör bara mitt bästa för att tjäna Jehova. Men mitt kött är svagt.
  • Twin peaks
    Fjäril kär skrev 2017-02-26 15:19:03 följande:

Exakt, just därför vi måste tänka själv.

Vi måste be Jehova om vägledning.
  • Twin peaks
    Fjäril kär skrev 2017-02-26 16:20:15 följande:

Ja men du måste fortfarande tänka själv. Precis som Jesus.

Jesus hade hela tiden fadern som vägledning. Men klart han hjälper oss att förstå.
  • Twin peaks
    Anonym (Inte JV) skrev 2017-02-26 17:00:36 följande:

Men seriöst, lägg ner... Du är solklart inte ett vittne. Jag är uppväxt inom organisationen och var aktiv innan jag gick ur som 19-åring, och ser på lång väg på sättet du skriver att du verkligen inte är det. Att du dessutom kommer med felaktigheter är ju knappast till din fördel.

Så vad är syftet?

Avslutar diskussionen här, diskuterar inte med avfällingar...
  • Twin peaks
    Anonym (Wellpapp) skrev 2017-02-26 19:06:26 följande:
    Som sagt , som ett äkta Jehovas vittne borde du veta lämpligheten i att diskutera saken på ett internetforum. Vakttornet har haft många studieartiklar i ämnet kring detta.

Dessutom kommer du med en hel del felaktigheter som inte gör saken bättre.

/Jv i 20 år.
    Du har gjort ditt val...
  • Twin peaks
    Anonym (Ja du) skrev 2017-02-26 21:11:07 följande:

Men vem räddar oss från Jehova för det behövs verkligen.

Han kan beröra ditt hjärta.
  • Twin peaks
    Anonym (Ja du) skrev 2017-02-26 21:51:42 följande:

Ja det borde man ju förstått att man skulle få ett så korkat svar av någon hjärntvättad från Jehovas vittnen som inte förstår att sekten är farlig.

Besök jw.org och bilda dig en balanserad uppfattning.
  • Twin peaks
    Anonym (Inte JV) skrev 2017-02-27 12:02:12 följande:

Ts är inte ett Jehovas vittne, men utger sig för att vara det av någon outgrundlig anledning...

Att spekulera om mig är fruktlöst!
  • Twin peaks
    Mandel skrev 2017-02-27 14:31:03 följande:

Om de missbrukar droger eller alkohol, är kriminella eller våldsamma så svar ja, annars inte

Kan finnas andra orsaker med.
    Mandel skrev 2017-02-27 14:31:03 följande:

Om de missbrukar droger eller alkohol, är kriminella eller våldsamma så svar ja, annars inte

Kan finnas andra orsaker med.
  • Twin peaks
    Anonym (varför?) skrev 2017-02-27 15:04:22 följande:

Men Jehovas använder inte den vanliga bibeln....

Förstår inte varför du ljuger... Saken är den att Jehovas är illa men det behövs inte folk som fejkar dem... Folk vet redan om att det är en konstig sekt...

Nej i vanliga fall använder vi inte den. Men vi är inte förbjudna att läsa andra översättningar.
  • Twin peaks
    Mandel skrev 2017-02-27 16:16:39 följande:

Vilka då?

Det är upp till individerna att avgöra.
  • Twin peaks
    Anonym (Inte JV) skrev 2017-02-27 17:10:33 följande:

Jag spekulerar inte, utan meddelar faktum. Det är inte fruktlöst, snarare upplysande.

Ja Ja tro vad du vill...
  • Twin peaks
    Anonym (varför?) skrev 2017-02-27 21:32:51 följande:

Nej, det du säger är skitsnack... 

Det handlar inte om olika översättningar... Jehovas har en annan bibel. Du är så okunnig så det är skrämmande. 

Om du nu vill svartmåla Jehovas genom att verkar vara en än mer fanatisk medlem än vad de brukar vara så kunde du väl iallafall läst på så att du inte kläckte ur dig skitsnack... Så som metaforen om korset. Jehovas tror inte på korset, så de skulle aldrig använda den liknelsen när det kom till tro. 

Nu är jag själv inte ett fan av Jehova, jag är inte uppvuxen inom dem själv, men har stora delar av familjen som är med där. Så jag vet hur illa det kan vara. Men att ljuga ihop att man är medlem för att svartmåla dem är bara idiotiskt!! Du hade kunnat ta så mycket som är sant och som man vet och skrivit om istället. Men nej du ville vara rolig och låtsas att du är medlem när du faktiskt inte kan något om dem vilket gör att du bara verkar idiotisk och patetiskt, istället för att visa på det negativa med Jehovas vittnen...

Jag vill bara sprida Jehovas kärleksbudskap.
  • Twin peaks
    Anonym (Wellpapp) skrev 2017-02-28 00:12:15 följande:

Om du ska göra det så bör du givetvis veta vad du pratar om och kan bemöta svaren du får på korrekt sätt och inte bara servera floskler och rena felaktigheter.

Jag menar i varje fall inget illa.
  • Twin peaks
    Anonym (mumsan) skrev 2017-02-28 09:14:00 följande:

Är du verkligen ett Jehovas vittne? Jag har haft nära kontakt med vittnen i hela mitt liv och mig veterligen refererar de aldrig till något kors. Detta för att de anser (och lägger stor vikt vid) att Jesus inte blev hängd på något kors utan på en påle, den så kallade tortyrpålen.

Dessutom har Jesus en betydligt mindre roll inom JV än andra frikyrkor. Jag har aldrig hört ett vittne tala om "Jesu väg". Det betyder ju inte att det aldrig förekommer men det känns främmande för mig att ett vittne skulle uttrycka sig så.

Ja jag har dock varit med i ett annat samfund innan. Så det är gamla rester som hänger kvar. Men jag borde inte ha uttryckt mig så nej. Fel av mig. Men vi ska följa Jesus i alla fall.
  • Twin peaks
    Pentra skrev 2017-03-02 11:54:49 följande:

Hej! ... Jehova är en utav de vidrigaste som någonsin satt sin fot på den här planeten. Denna självutnämnda gud styrde sina undersåtar med järnhand och genom sitt liv var han en blodtörstig tyrann som bl.a. underkuvade, tyranniserade och dominerade Hebréerna m.fl. Han var faktiskt den värsta bland de värsta och kallades, på den tiden som det begav sig, för JEHOVA - BARBAREN! Det är helt otroligt att denne våldshärskare hyllas, ses som förebild och avgudas av så många; men då förstår man, å andra sidan, lättare varför världen ser ut som den gör... (Hans egentliga namn var faktiskt Jehova Zebaoth.) ... Med vänlig hälsning, Pentra

Är du gnostiker?
Svar på tråden Jehova gör dig modig