Inlägg från: Anonym (Inte JV) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte JV)

Jehova gör dig modig

Twin peaks skrev 2017-02-26 13:08:36 följande:

Det handlar om att ta sitt kors och vandra på jesu väg.

Jehovas vittnen tror inte att Jesus dog på ett kors, alltså använder man inte det som symbol i något sammanhang.

De tar dessutom starkt avstånd från övernaturliga saker, så ditt nick känns rätt "okristet".

Du är inte ett Jehovas vittne. Förstår inte varför du vill att folk ska tro det?
  • Anonym (Inte JV)
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:40:59 följande:

Jag läser mest folkbibeln, föredrar faktist den framför Nya världens översättning. Men det är riktigt att vi egentligen lär ut att Jesus dog på en påle istället för ett kors.

Men seriöst, lägg ner... Du är solklart inte ett vittne. Jag är uppväxt inom organisationen och var aktiv innan jag gick ur som 19-åring, och ser på lång väg på sättet du skriver att du verkligen inte är det. Att du dessutom kommer med felaktigheter är ju knappast till din fördel.

Så vad är syftet?
  • Anonym (Inte JV)
    Nandez skrev 2017-02-26 15:07:02 följande:

Skriver under på detta.

Vet att medlammarna ska ha nya kläder till varje möte så var det med de jag kände.

Vad ett par enskilda individer gör visar inte vad medlemmarna är uppmanade att göra. Ungefär som att en katolik inte tycker om att ha gardiner, betyder det att alla katoliker är förbjudna att ha gardiner?
  • Anonym (Inte JV)
    Twin peaks skrev 2017-02-26 18:24:05 följande:

Avslutar diskussionen här, diskuterar inte med avfällingar...

Ändå beter du dig som en själv. Spännande...

Smidigt sätt av slippa förklara sig.
  • Anonym (Inte JV)
    Anonym (Ja du) skrev 2017-02-26 21:51:42 följande:

Ja det borde man ju förstått att man skulle få ett så korkat svar av någon hjärntvättad från Jehovas vittnen som inte förstår att sekten är farlig.

Ts är inte ett Jehovas vittne, men utger sig för att vara det av någon outgrundlig anledning...
  • Anonym (Inte JV)
    Twin peaks skrev 2017-02-27 13:34:28 följande:

Att spekulera om mig är fruktlöst!

Jag spekulerar inte, utan meddelar faktum. Det är inte fruktlöst, snarare upplysande.
  • Anonym (Inte JV)
    Twin peaks skrev 2017-02-27 17:26:25 följande:

Ja Ja tro vad du vill...

Jag tror inte, jag vet.
Svar på tråden Jehova gör dig modig