Inlägg från: DizzyD66 |Visa alla inlägg
  • DizzyD66

Jehova gör dig modig

Twin peaks skrev 2017-02-26 11:43:41 följande:

Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.

Hur frimodig kan någon sekt vara som lämnar sina medlemmar (barn?) som behöver någon transfusion eller annan ambulans vård? Vilken relation har ni till era familjemedlemmar då? Är det Jehovas vilja tro?
  • DizzyD66

Hur frimodiga är ni som lämnar era barn ensamma på onkolog avd för att det är Jehovas vilja att barnet ska dö för att det fått sjukdomen för att hen inte är troende nog? FY FASAN!!! 

• DizzyD66

Jag är också troende, men skulle mitt tro kräver av mig att jag stöter bort mina nära och kära pga diverse medelåldersmässiga förklaringar, skulle jag snarare fundera om min religion är lämplig istället för att lämna mina anhöriga för att något fullständigt stört religiösa samfund kräver det.

• DizzyD66
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:08:36 följande:
    Det handlar om att ta sitt kors och vandra på jesu väg.
    Jesu väg hade aldrig å göra med att jag lämnar mina nära och kära på onk avd för att de inte duger längre för diverse sektmedlemmar.
  • DizzyD66
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:10:20 följande:
    I vissa fall kan ens anhöriga faktist fungera som gift i sitt liv. Oftast inte men det finns fall då man bör bryta kontakten med vissa anhöriga.
    Vilket?
  • DizzyD66
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:08:36 följande:
    Det handlar om att ta sitt kors och vandra på jesu väg.
    Och nu berättar jag något för dig din lilla komiker. 
    Det är inte roligt att har någon 3 åring på sin avd som nästan dött i en sepsis i sin cancersjukdom, eftersom bön till Jehova inte gav någon resultat. 
    Att hans föräldrar inte längre vill ha med honom å göra efter det och hellre kontaktar soc för att bortadoptera barnet, hjälper inte precis åt situationen. 

Du vill berätta för mig och alla mina kollegor inom sjukvården om Jesu väg? 
  • DizzyD66

Vet du egentligen hur det känns att berätta för något dödssjukt småbarn att hans föräldrar inte längre finns till?
    Vad är det för fel på er? Många som tillhör någon religion, men ni är enastående.

• DizzyD66
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:21:06 följande:
    I svåra tider måste vi vända oss till Jehova. När krig och förföljelse kommer, eller när farsoten står inför dörren.
    Jaså, att lämna sina egna barn tillhör inte era svåra tider? 
  • DizzyD66
    Anonym (Anna sjuksköterska) skrev 2017-02-26 14:31:13 följande:
    Jag är långt i från ett Jehovas vittne. Men måsten kortigera det du skriver då det inte stämmer.

Att enskilda personer kan göra så kan jag inte söga wmit. Men set är INTE deras tro som tvingar eller ens uppmanar föräldrar att göra så.!
    Vad är det som inte stämmer?
  • DizzyD66
    Anonym (Anna sjuksköterska) skrev 2017-02-26 21:54:24 följande:
    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn !
    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn? Nej, de överger inte sina sjuka barn. De överger bara dessa sjuka barn som behöver någon blodtransfusion efter operationen. Vill nu du allvarligt berätta om för mig att det inte är sant?
  • DizzyD66

Och DU är ssk? Var någonstans? På byns vårdcentral?

• DizzyD66

När det gäller dig ts. Sedan när spelar jesu död på korset någon roll för er? Du är ungefär lika trovärdigt som den här ssk´n som berättar om här att tron inte påverkar sjukvården.

Ni har definitivt för mycket fritid och för det andra för lite kunskap. Fakta!

• DizzyD66
    Anonym (nej) skrev 2017-03-01 10:33:04 följande:
    jaha har du ändrat dig nu? Du skrev klart och tydligt att de överger barn som är sjuka och inte blir bättre efter bön. Att barnet inte är troende nog och därför lämnar de barnet. Nu skriver du att de INTE överger sina sjuka barn och att de BARA överger barnen som behöver en blodtransfusion

Dessutom så överger de inte ett barn som har fått blodtransfusion mot deras vilja. De anser att det inte var varken deras val eller barnets och kan därför inte klandras.

Dessutom är unga barn sällan "överlämnade" (döpta) och de kan enligt deras regler bara utesluta någon som en gång tagit ställningen att "överlämna sig"

Och om du har sett att de har övergett sina barn så följer de inte reglerna för trosamfundet och är inga riktiga Jehovas
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:15:23 följande:

När det gäller dig ts. Sedan när spelar jesu död på korset någon roll för er? Du är ungefär lika trovärdigt som den här ssk´n som berättar om här att tron inte påverkar sjukvården.

Ni har definitivt för mycket fritid och för det andra för lite kunskap. Fakta!

Du har tydligen väldigt dålig kunskap om det här trosamfundet. De tror inte att att Jesus dog på ett kors

Läs om. Läs rätt.
  • DizzyD66
    Anonym (nej) skrev 2017-03-01 11:09:30 följande:
    vad menar du? Vart läste jag fel?
    Du har inte läst mina inlägg. Du enbart låtsas.
Svar på tråden Jehova gör dig modig