• moaz

Så jävla trött på kvinnors falskhet. Män, sluta vara så desperata!

För det första, det är ett jävla gnäll från kvinnor i samhällsdebatten på att deras dåligt skötta kroppar inte duger eller lever upp till skönhetsidealen. Ja, så kanske det är. Men då ska man komma ihåg att kvinnors kravlistor på män är minst lika långa, dock på andra områden är utseende.

Är man som man inte social, inte har status, ett dåligt jobb, tjänar lite, saknar ett socialt nätverk osv - ja då har man inte mycket att hämta hos kvinnor. Nu tror ni säkert att det här är en gnälltråd, men icke! Jag är inte ledsen, jag är arg!!

Arg på alla korkade killar som är desperata efter tjejer. Ju mer desperata ni är, desto mindre vill kvinnor ha er. Och dessutom, ju mer desperata ni är, desto mer sexuell makt ger ni kvinnor. Tjejer är betydligt mer kräsna och försiktiga att inleda ett förhållande eller att ha sex än vad killar här. Tjejer behöver "värmas upp", och det kan ta månader. Det är ungefär som att vänta på ett byggnadstillstånd för att efter ett halvår få avslag.

Tjejer är även extremt falska. Hur många kvinnor har ni träffat som är helt uppriktiga? Som säger "nej jag är inte intresserad för dina fritidsintressen suger" eller "nej tack, jag dejtar bara killar som är populära". Du får aldrig reda på vad en tjej egentligen tycker om dig (så länge ni inte påbörjar ett förhållande dvs) eftersom hon alltid drar bullshit-förklaringar när hon inte är intresserad. Detta slår fan aldrig fel och jag är less på det.

Jag får jämnt höra att jag är rolig, trevlig, snäll, hjälpsam och alla de andra klyschorna från kvinnokäften. Trots detta visar ingen något som helst intresse mer än vänskap. Jag har varit korkad, så inte förrän nu har jag insett att kvinnor är fulla av skit. De är aldrig ärliga och raka, de säger aldrig vad de egentligen tycker utan bäddar in all form av negativt kritik i tio lager sockervadd.

Så en uppmaning till alla singelmän här: skit i de kräsna och falska fruntimren. Lev solo och njut av friheten. Konsumera porr för sexuell tillfredsställelse. Ge inte kvinnan mer sexuell makt över dig än vad hon redan har.

För dig som redan lever i relation: ge inte kvinnor sexuell makt. Var inte så jävla dyngkåt hela tiden. Säg nej när hon vill ha sex bara för att visa att hon inte kan få det när hon vill. Var inte så jävla mesig och sätt henne på en piedestal. Konsumera porr istället för att ha sex med henne för att sätta press på henne och få henne att anstränga sig för att bli attraktiv.

Skräpning, män!

• Svar på tråden Så jävla trött på kvinnors falskhet. Män, sluta vara så desperata!
  • Meriall

Skräpning :)

Nej men det låter väl bra. Men bara så du vet kan man bara snäll, hjälpsam etc utan att vara attraktiv. Så de behöver inte ha ljugit.

• moaz
    Meriall skrev 2017-02-23 00:04:57 följande:

Skräpning :)

Nej men det låter väl bra. Men bara så du vet kan man bara snäll, hjälpsam etc utan att vara attraktiv. Så de behöver inte ha ljugit.

Nu låter du som media. "Vi ljuger inte, vi undanhåller bara obekväma faktorer!"
  • Meriall
    moaz skrev 2017-02-23 00:07:51 följande:

Nu låter du som media. "Vi ljuger inte, vi undanhåller bara obekväma faktorer!"

Vad skulle du själv sagt till en oattraktiv men väldigt intressant/trevlig/snäll/hjälpsam/rolig tjej?
  • moaz
    Meriall skrev 2017-02-23 02:51:29 följande:
    Vad skulle du själv sagt till en oattraktiv men väldigt intressant/trevlig/snäll/hjälpsam/rolig tjej?
    Du är inte tillräckligt snygg i mitt tycke.
  • MadHatter

Man skulle kunna tolka ditt inlägg så här:

1. Häng inte upp din lycka på om du lyckas få en partner eller ej

2. Låt ingen annan människ ha makt över ditt mående

Vilket i grunden är bra råd till både män pch kvinnor.

Att känna till att människor inte är rakt av ärliga och inte alltid säger precis vad de tycker är ju också bra. Man får sällan reda på varför en annan person finner en oattraktiv. Ingen man har någonsin sagt "nej jag är inte intresserad för dina fritidsintressen suger" eller "nej jag dejtar bara tjejer som är populära" eller "du är inte tillräckligt snygg i mitt tycke". Har nog aldrig varit med om att en kille sagt varför han inte är intresserad , tror aldrig någon ens sagt att han är ointresserad sådant läser man av ändå. Men det är helt klart bra att känna till i relation med andra mäniskor, man får sällan svar på vad andra tycker om en egentligen.

Också bra att som du skriver vara mindre desperat. Då kanske man inte ser alla av motsatt kön endast som en möjlig partner och kan bli glad för komplimanger utan att se dem som falska. Jag antar att du som heterosexuell man inte ser andra män som falska om de tycker att du år rolig trevlig snäll pch hjälpsam? Utan snarare blir glad?

• Anna74a

Jag tror inte att män skulle uppskatta brutal ärlighet som du beskriver.
    Min erfarenhet är att män är extremt känsliga för kritik.
    Vet inte om det är falskt att vara tyst, kanske mer ett sätt att bry sig om andras känslor.

• NowayJose10

Haha! Har försökt vara brutalt ärlig mot män och vet du vad TS? Det visade sig att de hade känslor som blev sårade då. Surprise! Eller inte, med tanke på att alla människor har känslor. Varför ska jag säga till någon att jag tycker att han är ful/tråkig/dum? Det är bara elakt, eftersom det är bara min upplevelse. Nånstans finns en kvinna som kanske tycker den här snubben är skitsnygg och härlig. Då är det bättre att säga att man helt enkelt inte har känslorna för det har man ju faktiskt inte. Eller tycker du på allvar att man ska förstöra en killes självförtroende och självkänsla om han stöter på en?

Du kanske upplever dig själv som en snäll kille men med tanke på vilket förakt och bitterhet du visar mot kvinnor här är det inte konstigt att de inte vill vara med dig. Självutnämnda "good guys" är bland det mest avtändande som finns. Sluta vara bitter och tro att kvinnor vill dig ont så kommer det gå bättre.

• moaz
    Anna74a skrev 2017-02-23 07:58:33 följande:

Jag tror inte att män skulle uppskatta brutal ärlighet som du beskriver.
    Min erfarenhet är att män är extremt känsliga för kritik.
    Vet inte om det är falskt att vara tyst, kanske mer ett sätt att bry sig om andras känslor.

Jag kanske glömde att tillägga att även om man verkligen ber om kritiken så vägrar kvinnor att svara. Verkligen totalvägrar. Istället får man mer bullshit.

Jag tycker det är oförskämt, för om man vill förbättra sig och inte vet hur man ska göra det är det inte snällt att hålla tillbaka de fula orden. Det är jävligt elakt, och baseras bara på en rädsla hos kvinnan att förlora mannen som vän.

Vilket de dessutom gör iaf, finns inte många män som vill fortsätta relationen på vänskapsnivå med en tjej de varit kära i.
  • Quaintrelle

Jadu. Med tanke på vilken otrevlig kvinnosyn du verkar ha så är det inte så konstigt att kvinnorna inte vill ha dig.

Seriöst, du pratar om kvinnor som om vi vore en annan art. Och så det där med konsumera porr och kvinnokäften och allt du slänger dig med. Sjukt osexigt. För att inte tala om det där om att jämföra uppvaktning med att vänta på bygglov...

Troligt är att din ruttna kvinnosyn/människosyn lyser igenom din falska trevliga fasad och då får man inget förhållande hur gärna man än vill. Uppsök en terapeut och jobba på dig själv först.

Svar på tråden Så jävla trött på kvinnors falskhet. Män, sluta vara så desperata!