• Ensamkvinna78

Avsluta jobb utan uppsägning

Hejsan!

Det är så att jag både i jan och febr gått på en anställning som hettat vikarie, vakans med timlön. Men nu är det så att jag har kommit in på en kurs/utbildning och det börjar om en vecka. Vad har jag för uppsägning eller jag har ingen möjlighet till det då kursen börjar snart.

Vad kan min chef göra i detta läge, låta mig gå eller tvinga kvar mig och göra att jag mår mer dåligt eftersom att jag blivit nedstämd på sista tiden då jag känner att jag inte riktigt lever upp till det de önskar.

• Svar på tråden Avsluta jobb utan uppsägning
  • Birgitta02

Om du fått ett schema så har du uppsägningstid. Men tycker du ska prata med din chef om det är möjligt att gå tidigare. Att bara dra är ingen bra idé då du bryter ett kontrakt, även om det är timanställning. De har då rätt att ta din innestående lön.

• Ensamkvinna78
    Birgitta02 skrev 2017-02-20 12:19:04 följande:

Om du fått ett schema så har du uppsägningstid. Men tycker du ska prata med din chef om det är möjligt att gå tidigare. Att bara dra är ingen bra idé då du bryter ett kontrakt, även om det är timanställning. De har då rätt att ta din innestående lön.

Jag har inte tänkt att bara dra. Har gett henne en förklaring på mail hur det hela ligger till och vad jag känner och hur jag mår.
  • Birgitta02
    Ensamkvinna78 skrev 2017-02-20 12:22:52 följande:
    Jag har inte tänkt att bara dra. Har gett henne en förklaring på mail hur det hela ligger till och vad jag känner och hur jag mår.
    Är hon en ok arbetsgivare så låter hon dig gå. Men är det så att det trasslar till verksamheten så måste hon även ta hänsyn till det. Det handlar inte om dig enbart, utan om verksamheten blir lidande om du måste gå på stört. Ingen vill tvinga någon att stanna på ett jobb hon vantrivs med.
  • Ensamkvinna78
    Birgitta02 skrev 2017-02-20 12:26:13 följande:

Är hon en ok arbetsgivare så låter hon dig gå. Men är det så att det trasslar till verksamheten så måste hon även ta hänsyn till det. Det handlar inte om dig enbart, utan om verksamheten blir lidande om du måste gå på stört. Ingen vill tvinga någon att stanna på ett jobb hon vantrivs med.

Ok tack för svaret. Men hoppas nu att jag får något svar av henne. Mår så dåligt att prata i verkligheten och jag blir bara lessen och gråter och då blir det att ta sobril för att lugna ner sig. Detta gäller då jobbet då det har tagit rätt mycket på psyket och jag ser fram emot det nya då jag hoppas att det ger mig en förändring.
Svar på tråden Avsluta jobb utan uppsägning